Skogsekonomi

Faktura mall?

9 inlägg 6402 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Faktura mall?

forest.  
#392047 Vad har ni för faktura mall när ni skicka fakturor gällanden röjning plantering huggning mm. till kunden?
flytta denna tråd om den är på fel plats?



   TS
Landshypotek Bank
Avatar Fallback

Re: Faktura mall?

Fisherman  
#392049 Jag kör med Zervant.com som jag gillar skarpt, gubbarna har tidrapportering via app i telefonen och faktureringen går kanonsnabbt när timmarna och milersättningarna redan år inlagda på kunden.

Användarvisningsbild

Re: Faktura mall?

magnusbygg  
#392077 Jag har en byggnadsfirma, men jag använder visma enskilda firman, till både fakturering o bokföring, jag är mer än nöjd. Det ska inte finnas några hinder för dina behov.

Användarvisningsbild

Re: Faktura mall?

Fredrik Reuter  
#393155 Hej,
Zervant såg intressant ut, tack för tipset!
Jag använder Hej Faktura för tillfället. Tycker de funkar bra och enkelt, det fina är att man köper digitala frimärken och Posten skickar sedan automatiskt brev i ditt namn. Det är något som jag tycker förenklar en del, för mig brukar antingen bläckpatron, A4, kuverten eller frimärkena vara slut ...

Avatar Fallback

Re: Faktura mall?

haggloader  
#393383 Vad kostar det att skicka ett kuvert?

Användarvisningsbild

Re: Faktura mall?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#393389 Själv kör man med fortnox, just börjat med den tjänsten, innan körde man med visma fakturering. Båda två stödjer e-fakturering smidigt att slippa skriva ut fakturorna, bara att skicka iväg fakturorna som pdf till företagen.

Dessutom extremt smidigt med bokföringen när man jobbar med fortnox.
Är betydligt smidigare än att köra med t ex word eller excelmallar. Trevligt att kunna se antal röjda ha eller antal planterade plantor fakturerade under olika tidsperioder.

Hoppas bara att swedbank gör det smidigare med filöverföringar med mera i framtiden. Så att programmet blir mer integrerat med banken.

Användarvisningsbild

Re: Faktura mall?

Micke r  
#393409 Hej
Jag använder adaro fakturera enkelt, till ipad och iphone.
Det är med kundregister, säljstatistik m.m

Användarvisningsbild

Re: Faktura mall?

Fredrik Reuter  
#393411
haggloader skrev:Vad kostar det att skicka ett kuvert?


Hej,
Det kostar 12 kr brevet. Värt varenda krona om ni frågar mig.
Men det beror ju lite på kundklientelet, har man få kunder så är det ju bättre att göra upp med dem att skicka medelst epostbilaga (PDF), då kostar det inget.
Men då måste man ha koll på att PDF:en verkligen hamnat där den ska, där lever fysiska brev på gammal hävd ännu.

Användarvisningsbild

Re: Faktura mall?

Yllka  
#415896 Ok har ni hört talas om Worxmate - Skog Edition ?

Man kan enkelt spara alla sina uppdrag och föra tidrapportering i systemet.
Det finns stämpelklocka och mycket mer.

// Yllka

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar