lör 27 nov 2021, 16:14#736502Som arbetande i ofantlig sektor har jag undvikit den här tråden för jag mår bara dåligt över det enorma slöseriet med resurser så att uppdrag granskning borde gå igenom sveriges regioner en efter en.
Flum, byråkrati & brist på kompetens gör att de vitklädda i vården blir färre och de privatklädda blir fler.
Det en person klarade av för 15 år sedan är det numera tre som utför samma arbete, sedan fr vi ta in ett gäng konsulter med när det blir för svårt.
Strateger, kommunikatörer, HR, verksamhetsutvecklare, det skulle behövas bantas med hälften, minst!
Sjukvårdsavdelningarna får inte tillräckligt pengar till renoveringar samtidigt som politiker, strateger och andra tjänstemän bygger nya fina kontor som ändå står tomma eftersom ”nu jobbar man ju hemma”.
Lägg dom pengarna på riktig vård istället!
Jag jobbar själv på ett sjukhus, men jag avskyr slöseriet med skattepengar, och skulle gärna se att det blev privat som tex Tyskland där alla måste ha en sjukförsäkring precis som du är skyldig enligt lagen att försäkra din bil.
Hade någon rensat upp i detta hade vi troligtvis haft bättre vård för mindre pengar.
Nu är det handla handla handla som gäller på jobbet, eftersom det är pandemi hälls det pengar över oss som vi inte behöver, gör vi inte av med allt kommer budgeten att skäras ned till nästa år.
Ungefär som att neka barnen månadspeng eftersom dom har ju pengar kvar sen förra månaden 🙃
Det får bli mitt enda inlägg i denna tråden, som sagt man blir bara arg när man tänker på det, och hör om att det saknas pengar till barnmorskor och andra yrken.
Varför bli barnmorska och slita tungt när du kan bli ”strateg för sociala medier” och klicka dig igenom youtube och instagram om dagarna för runt 60’000 i månaden.
...