Skogsekonomi

Bokföringsprogram - Kapitas

8 inlägg 6699 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bokföringsprogram - Kapitas

339  
#567213 Är det några fler än jag som använder gratisprogrammet Kapitas för sin bokföring?
https://www.kapitas.se

Efter att i alla år bokfört med traditionell kassabok så har även jag flyttat in i "molnet" :grin:

Lagt in 7 år bakåt nu men tusan vad tid det har tagit #:-s

Jag kikade även på Bokio och Speedledger. Men Speedledger blir för dyr och överdriven för de relativt få händelser jag har i mitt lilla skogsbruk.

Lyfter på hatten för er som hjälpt mig med mina konteringsfrågor! :-bd



   TS
Landshypotek Bank
Avatar Fallback

Re: Bokföringsprogram - Kapitas

t4bb3  
#567252 Jag har tidigare kört med Kapitas men bytte till Bokio för ett år sedan. Har inget negativt att säga om Kapitas men tycker att Bokio är trevligare på de flesta sett. Sedan kan man sköta faktuorna direkt i det med. Så för min del passar Bokio mycket bättre. :)

Användarvisningsbild

Re: Bokföringsprogram - Kapitas

Camaro1969  
#567254 fråga på om du undrar över bokföring/deklaration...

har inte testat det där, men har provat många andra.

föredrar fortnox, men har man väldigt få verifikat skulle jag nog köra manuellt med kassajournal framför de gratisprogrammen.

vem vet, en vacker dag kanske de kräver en bra slant för att få ut din egen data..

Avatar Fallback

Re: Bokföringsprogram - Kapitas

339  
#567458 Kapitas duger och funkar för det lilla jag behöver. I Kapitas kan man skapa sin egen kontoplan, så jag körde in LRF's kontoplan för lantbruk. Traditionell kassabok funkar bra det också men min bank (Swedbank) verkar inte erbjuda dem längre? Men nu i ett program får jag bättre överblick på allt från företagskonto till de olika konton jag har i skogsägarföreningen. Virkeskonto, medlemskonto och dessa knepiga insatskonton man har inlåsta på livstid

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bokföringsprogram - Kapitas

Camaro1969  
#663064 30 min
Johan Källström blev medlem
Denna dag blev jag medlem på skogsforum.

23 min
Senaste besöket
Detta var senaste gången jag var på skogsforum.


Totalt antal inlägg
1 | Visa användarens inlägg(0.00% av alla inlägg / 1.00 inlägg per dag)
| Trådar startade av mig


Aktivast i kategori
Skogsekonomi (1 inlägg / 100.00% av användarens inlägg)


Aktivast i tråd
Bokföringsprogram - Kapitas (1 inlägg / 100.00% av användarens inlägg)


man skulle nästan kunna tro "johan källström" har något att göra med det han promotar

🤣

Användarvisningsbild

Re: Bokföringsprogram - Kapitas

Camaro1969  
#663065 så jag tycker nån moderator skulle kunna plocka bort det inlägget...

Avatar Fallback

Re: Bokföringsprogram - Kapitas

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#663129 Vem behöver ett deklarationsprogram när det går att e-deklarera lätt som grisblink hos Skatteverket direkt?

Avatar Fallback

Re: Bokföringsprogram - Kapitas

mareka  
#663146 Håller med.....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).