Skogshistoria

Gamla och nya minnen.

7 inlägg 1389 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Gamla och nya minnen.

halvproffs  
#793648 Mina första skogsminnen sträcker sig mer än 60 år tillbaka. Ibland när jag skriver tar känslorna över för jag var bara 16 år när pappa dog i långdragen magcancer.



   TS
Avatar Fallback

Re: Gamla och nya minnen.

isteskog  
#793669 Min far dog också i cancer. 21 år var jag då och han kämpade i 2 år innan den bröt ner honom... Har många minnen ifrån ungdomen när man hängde med honom i skog och på åkern. Var nog bara 4-5 år när jag skulle vara med och ibland fick man ju inte, då grinade man ....

Användarvisningsbild

Re: Gamla och nya minnen.

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#793704 Du skriver "Bobben" vad var det för något?

Användarvisningsbild

Re: Gamla och nya minnen.

halvproffs  
#793706 Det var en liten träkälke med järnmedar och styrning medels en ratt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gamla och nya minnen.

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#793710
halvproffs skrev:Det var en liten träkälke med järnmedar och styrning medels en ratt.


En sådan hade vi när jag var liten, tror att del finns kvar här någonstans....
Jag kommer ihåg att vi åkte utför den stora backen här på vägen när det gick, och att man blev lite förbannad när det sandades, för då kunde man ju inte åka...
Men det bästa minnet av kälken är nog ändå när min farmor åkte med oss, kommer ihåg att ibland var alla mina kusiner här och då satte vi ihop ett "tåg" med kälken och sparkar och åkte utför backen i högsta fart, om det var vi barn eller Farmor som hade roligast vet jag inte riktigt....

Avatar Fallback

Re: Gamla och nya minnen.

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#793728 Rattkälke kallades den här, var flitigt använd hemma.

Användarvisningsbild

Re: Gamla och nya minnen.

halvproffs  
#793744 Många år sedan jag började jaga och det var ju en ny spännande värld som öppnade sig.
Slutet på 80talet hörde man tal om att någon hade sett eller sett spår efter något av dom stora rovdjuren.
Minns att flera blev ifrågasatt om det var sant eller inte.
Det som närmast var en utopi då är en sanning nu sen ganska många år tillbaka.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).