Skogshistoria

En skog av siffror - Riksskogstaxeringen 100 år (film)

4 inlägg 2017 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

En skog av siffror - Riksskogstaxeringen 100 år (film)

Torbjörn Johnsen  
#792578 Riksskogstaxen planerar för 100-årsfirande i år. 1923 genomfördes den första "taxen" och man uppmärksammar en del av historiken med filmen "En skog av siffror".

Här kan ni läsa mer samt se filmen:

https://www.slu.se/fakulteter/s/om-faku ... v-siffror/



   TS
Användarvisningsbild

Re: En skog av siffror - Riksskogstaxeringen 100 år (film)

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#793731 Du får skicka länken till ulf

Avatar Fallback

Re: En skog av siffror - Riksskogstaxeringen 100 år (film)

Engelthon  
#801478 Tack,

Den hade jag inte sätt. För mig som skogsnörd var den väldigt lätt smält och nyanserad och inte någon propaganda utan sakligt sammanfattande historiskt och en syn in i framtiden.
Samtidigt kan man skönja hur komplex skogen är och att det inte är svart eller vitt och att det som funkar hos den ena funkar kanske inte hos den andra utan det enda sättet är att testa sig fram.

Avatar Fallback

Re: En skog av siffror - Riksskogstaxeringen 100 år (film)

Sture Andersson  
#801504
Engelthon skrev:Tack,

Den hade jag inte sätt. För mig som skogsnörd var den väldigt lätt smält och nyanserad och inte någon propaganda utan sakligt sammanfattande historiskt och en syn in i framtiden.
Samtidigt kan man skönja hur komplex skogen är och att det inte är svart eller vitt och att det som funkar hos den ena funkar kanske inte hos den andra utan det enda sättet är att testa sig fram.

Håller med mycket bra och trevlig film , skönt höra på lite på lite fakta i kontrast till alla som inte tror på vetenskap.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).