Grävmaskiner

Oljud när man svänger med grävmaskin

4 inlägg 3293 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Oljud när man svänger med grävmaskin

Karl-magnus  
#779626 Hej!
Jag har problem med våra mini grävare som plötslig göra ifrån ett konstigt ljud som låter som man kör på en Sten. Man hör det när man svänger med grävmaskinen men även ifall man anstränger kranen. Dåligt hydralpump eller kan det var svängkransen? Finns en video hur det låter men det låter typ 5 gånger värre än på videon. Maskinen är en bobcat 341d, år 2001 och den har många timmar tror det är 8700 timmar. Sedan märkte jag idag att man hade inte kontroll när man började svänga åt vänster den vill inte reagera till att svänga till höger så jag behövde trycka ner skopan i marken för att stoppa den, men den var inte som den hade super kraft som att inte olja kom dit eller nåt, men det gick lättare att svänga åt höger än till vänster.

Tack på förhand



   TS
Användarvisningsbild

Re: Oljud när man svänger med grävmaskin

Karl-magnus  
#779627 https://youtube.com/shorts/FyUlL4ZD4BY?feature=share
Här är ljudet

   TS
Avatar Fallback

Re: Oljud när man svänger med grävmaskin

jannee  
#779630 En kugg i svängkransen är trasig - en vild gissning, men man befarar alltid det värsta :!: .

Avatar Fallback

Re: Oljud när man svänger med grävmaskin

Amatörhuggare 62  
#779700 Svängbromsen ?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).