GrÀvmaskiner

Hydraulproblem Hymas

5 inlĂ€gg 9686 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Hydraulproblem Hymas

Fritidshuggaren  
#666302 Har en Hymas 474 C4 som jag skĂ€mde bort med nya hydraulfilter 😎 Efter det tappade jag bĂ„de styrning och drivning đŸ€” Har försökt lufta systemet. Pratade med en mekaniker pĂ„ LantmĂ€nnen som sa att man kan fĂ„ hĂ„lla pĂ„ ett tag med gamla maskiner innan det hoppar igĂ„ng. Nu har jag hĂ„llt pĂ„ "ett tag" men ingen förĂ€ndringđŸ€Ź MisstĂ€nker att pumpen Ă€r sliten sĂ„ den inte orkar dra fram oljan. Men innan jag öppnar plĂ„nboken tĂ€nkte jag höra med expertisen hĂ€r pĂ„ forumet😀 IdĂ©er, tips nĂ„gon?



   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Hydraulproblem Hymas

Mikael  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#666350 Hej, har en hymas 900t och pÄ den fÄr man skruva loss utloppet pÄ pumpen lite försiktigt nÀr maskinen Àr igÄng för att fÄ pumpen att pumpa.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Hydraulproblem Hymas

Fritidshuggaren  
#666356 Tack för tipset, ska prova detta

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Hydraulproblem Hymas

Chris22  
#765616 Gick det bra/(lufta..??) ;-)

Var skaffar man hydraulpump
Hymas 474+vilket deplacement har pumpen original?
(tĂ€nkte ta en; Cessna fr. MF Robur annars... 🙂 😉 )

AnvÀndarvisningsbild

Re: Hydraulproblem Hymas

Fritidshuggaren  
#765627 Jag gjorde enligt Mikaels beskrivning. Efter att ha gjort om proceduren ett par gĂ„nger sĂ„ har det fungerat 🙂
De uppgifter jag har om pumparna Àr att den till styrning/drivning ger 35 l/min vid 2200 varv, arbetstryck 90 bar. Den till arbetshydrauliken ska ge 96 l vid 1500 varv, tryck 170 bar.
Hör med Tk traktordelar i Linköping om dom har nĂ„gon begagnad. Annars kan du försöka med till exempel LantmĂ€nnen eller Sagro 😉

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).