Grävmaskiner

Har blivit med grävmaskin!

56 inlägg 60192 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Har blivit med grävmaskin!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#415562
Jeep skrev:Nu har man äntligen kört grävmaskinen! Det blev bara lite test av funktioner då elsystemet är ganska frånvarande...
Jag backade undan maskinen en meter så att snöröjningen ska fungera i vinter. Var lite för mycket prylar och bilar runtom så jag kunde inte ställa den exakt som jag ville men det tar vi nästa gång. :mrgreen:
Blir kul till våren detta!
Inte så bra bild men det var väldigt trångt då sonen höll på med sin JEEP precis bredvid.

Spännande!
Riktigt kul att du fått igång den.
Elsystemet i den där är som tur väldigt enkelt, i klass med en femtiotalsbil kan man säga.
Det som stökar till det är 24v så man kan inte använda bildelar rakt av.
När du ändå är tvungen att göra nytt, kanske det kan gå att skära upp en lucka i bakre delen av hytten
så att man ser allt utifrån genom en stor lucka och slipper vara inne i hytten och krypa omkring.
Tex säkringshållarna behöver ju inte vara vid spakarna som original.
Eller hur går tankegångarna?

Användarvisningsbild

Re: Har blivit med grävmaskin!

Erre  
#477882 Hur går det med renoveringen @Jeep

Användarvisningsbild

Re: Har blivit med grävmaskin!

Jeep  
#505985
Erre skrev:Hur går det med renoveringen Jeep


Hej
Sorry för sent svar men jag har varit borta från forumet ett tag, varit mycket jobb men nu börjar det bli vår så nu sitter batteriladdaren på grävmaskinen...
Ska byta 2st hydraulslangar som fuktar igenom, sedan ska jag passa in de plexiglasrutor som sitter provisoriskt just nu. Elsystemet ska fixas till och lite svetsning på stickan sedan ska den fraktas ut till skogen för att peta upp stubbar och förbereda för garagebygge...

Användarvisningsbild

Re: Har blivit med grävmaskin!

Erre  
#505998 Härligt att höra från dig igen. :-bd

Närmar sig med andra ord.

Hoppas på fler bilder sen.

Användarvisningsbild

Re: Har blivit med grävmaskin!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#506023 Spännande, den var helt uträknad tidigare och snart igång igen.
Du får lacka den lila och döpa till Fenix.

Användarvisningsbild

Re: Har blivit med grävmaskin!

Jeep  
#506115
Slurfi skrev:Spännande, den var helt uträknad tidigare och snart igång igen.
Du får lacka den lila och döpa till Fenix.


Den blir röd med vit hytt. Tyvärr så är orginalfärgen så tråkig att måla med pga dålig täckning, kräver 3ggr strykning för att bli halvbra...

Ser att du har skaffat dig en riktigt fin maskin nu! :-bd

Användarvisningsbild

Re: Har blivit med grävmaskin!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#506117
Jeep skrev:
Slurfi skrev:Spännande, den var helt uträknad tidigare och snart igång igen.
Du får lacka den lila och döpa till Fenix.


Den blir röd med vit hytt. Tyvärr så är orginalfärgen så tråkig att måla med pga dålig täckning, kräver 3ggr strykning för att bli halvbra...

Ser att du har skaffat dig en riktigt fin maskin nu! :-bd

Den blir säkert fin.
Jo min nya är jättefin den åxå, ett par storlekar större men den känns rätt ändå.

Användarvisningsbild

Re: Har blivit med grävmaskin!

totte  
#506124 Bara för att vara säker på att jag förstått det rätt, det är alltså Slurfis gamla utbrända maskin som det handlar om?

Användarvisningsbild

Re: Har blivit med grävmaskin!

Jeep  
#506155
totte skrev:Bara för att vara säker på att jag förstått det rätt, det är alltså Slurfis gamla utbrända maskin som det handlar om?


Japp, den pärlan talar vi om. :d

Användarvisningsbild

Re: Har blivit med grävmaskin!

Jeep  
#559626 Kan passa på att rapportera att efter att jag fått igång maskinen så sålde jag den till en arbetskompis som nu har den i sitt garage för en riktig helrenovering. Mitt behov försvann i och med att sonen köpte ett annat hus så det blev inget bygge för min del. Den nuvarande ägaren kommer att göra grävmaskinen som ny, jag har lagt in några bilder i min profil. Han har demonterat hytten och blästrat den innan lack.
Jag återkommer med en slutrapport och bilder.
Nu åker jag iväg på 5 veckor road trip i USA :ymparty: :-bd

Kommer nog att köpa mig en traktor till hösten...

Användarvisningsbild

Re: Har blivit med grävmaskin!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#560094
Jeep skrev:Kan passa på att rapportera att efter att jag fått igång maskinen så sålde jag den till en arbetskompis som nu har den i sitt garage för en riktig helrenovering. Mitt behov försvann i och med att sonen köpte ett annat hus så det blev inget bygge för min del. Den nuvarande ägaren kommer att göra grävmaskinen som ny, jag har lagt in några bilder i min profil. Han har demonterat hytten och blästrat den innan lack.
Jag återkommer med en slutrapport och bilder.
Nu åker jag iväg på 5 veckor road trip i USA :ymparty: :-bd

Kommer nog att köpa mig en traktor till hösten...

Låter bra, en USA-resa på det så är det perfekt.
Skriv gärna i USA och Kanada rese tråden

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).