Grävmaskiner

Grävmaskin för bl.a gallring.

20 inlägg 19637 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Grävmaskin för bl.a gallring.

Skogsfix  
#638650 Nej blev inte köp tror jag blev lite snål

Användarvisningsbild

Re: Grävmaskin för bl.a gallring.

Idalajocke  
#638702 OK. har själv gått i samma tankar de sista veckorna. att ett skördaraggregat till en typ 5-6t maskin hade varit "roligt/bra".

Finns det en marknad med att köra borta med en sådan maskin eller är det för dyrt/oeffektivt?

Användarvisningsbild

Re: Grävmaskin för bl.a gallring.

svampbob  
#638722
Idalajocke skrev:OK. har själv gått i samma tankar de sista veckorna. att ett skördaraggregat till en typ 5-6t maskin hade varit "roligt/bra".

Finns det en marknad med att köra borta med en sådan maskin eller är det för dyrt/oeffektivt?


Det finns nog en marknad för att gräva åt andra sommartid med en 5-6 tonnare. Att betala för gallringen har du bara råd med själv.

Användarvisningsbild

Re: Grävmaskin för bl.a gallring.

Idalajocke  
#638827 jo, just grävandet är jag på det klara med då jag kör grävare dagligen, var mest just tanken om det finns någon marknad för maskin med aggregat som lite extra, men känner ju själv att det är väl mest i egen skog man kommer få kört, och då kan man räkna många gånger på om hobbykontot kan stå för beloppet eller inte =)

Användarvisningsbild

Re: Grävmaskin för bl.a gallring.

Camaro1969  
#638934 jag har en yanmar vio 45 med gummilarver väger nog 4,5T

har rensat diken i G2 bestånd och jag gillar att den är så smidig att man kan åka runt träden, men det tar ju tid såklart..

skulle vara "kul" med en stegmatare till den trots att jag gissar den är i minsta laget.

vilken stegmatare skulle ni isf rekommendera till en sådan?

jag har bara 2 slangar fram på stickan, men det finns en pedal för konstant flöde till bilhammare om jag fattat rätt

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).