sön 29 jun 2025, 11:51#885751Det där me fäste kommer ja ju alldrig ihåg..
Men allafall är de bm å de som är vanligast.
Åkerman en , h10bhd har ja ingen rotortillt på.
När ja köpte min runt 2014 så kollade ja på rätt många h10.
Ja hadde ju redan en lännen traktorgrävare sen 2007.
Dom flesta h10 va i min mening antingen för dyra eller i för dåligt skick.
Dom 2 intressanta som ja tittat på va en i Växjö för 245tusen och med rotortillt och rullknappar.
Den va ja inte helt nöjd med.
Den som det slutligen blev stod i Tibro å priset blev till sist 145tusen. Ingen rotortillt men helt nyrenoverad bandvagn å den är ju heavy duty. Samt tand å tilltbar planerskopa som ochså va nyrenoverade.
Det där har ja aldrig ångrat.
H7 hadde ja nån bekant som ägde å nån va ja å tittade på men de va för litet för mitt behov ansåg ja.
Ja hadde ju redan en traktorgrävare.
Min gammla lännen (1989) me converter å uppslitet grävaggregat bytte ja bort mot en nästan likadan (1991). Den hadde hydrostat och rotortillt som har fäste så den går att plocka bort.
När ja bytte traktorgrävare (2019) så var ja först inne på å köpa nåt modernare , typ tidigt 2000tal.
Men när den här ja har nu dök upp å bara hade 5000 dryga timmar å knappast ens va grävd me så slog ja till å bytte me säljaren å pengar emmelan.
Rotortilten är nog orginal på lännen men elspakarna med styrdosorna är bytta till nytt bara nåt år innan ja köpte. Det är skotarspakar , samma som ja har på min komatsu.
Blir lite kortis i huvet ibland när man kör rotortilten.
Tror det är kopplat baklänges på den men nu börjar ja komma in i de så dumt å andra.
Kan som kuriosa nämna att min granne handlar lite me allt möjligt på hobbybasis å när han markberedde me en sån där liten mini så välte han å skruvblade till hytten en del.
Själv klarade han sig oskadd.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto