Pel-job

Kommentar  5 inlägg  1274 visn.  3 följer

Pel-job

superdave  
#591991 Godag. Jag är igång och tittar på några minigrävare och dykt på bla en pel-job eb506 -99. Är det någon som har koll på hur man får tag i reservdelar till den? Om man hör av sig till tex swecon har dom ingen aning om vad jag surrar om, det verkar vara tungrott att skaffa grejer via dom helt enkelt.

Det största problemet är ju inte att skaffa filter, problemet är att det finns en felkod som behöver redas ut.

//David

TS
Koppom
Användarvisningsbild

Re: Pel-job

Bax  
#592007 Konstigt att inte Swecon kan hjälpa dig, då Volvo köpte Pel-Job.
Enda tipset jag kan ge dig är att kolla på Maskinisten, där finns många med kunskap om entreprenadmaskiner.
(fast du kanske redan kollat där)

superdave  
#592011 Ja det är riktigt egendomligt, första fyra personerna jag fick tag i kunde inte ens med att uttala "pel-job"... Den femte återkom med att efter konsultation med sina kollegor eventuellt skulle kunna ta fram reservdelar om man hade den trasiga framför sig. Gällande felkoden svor sig alla fria. Som vanligt handlar det om att få tag i gamla rävar som jobbat länge och det har jag ju inte lyckats med.

Maskinisten har jag inte tagit i än men det är nästa steg.

TS
Användarvisningsbild

Bax  
#592014 Då gäller det att lyckas få se en Sweconbil ute i fält och hugga teknikern där, om inte den kan så vet den säkert vem som kan lösa ditt problem.

Användarvisningsbild

Andreasec50  
#601894 Vad har du för felkod?. Finns en tabell att gå igenom vid felsökning.. om man har den gamla pumastyrningen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).