Grävmaskin i skogen

Svara  33 inlägg  18922 visn.  9 följer
Användarvisningsbild

Re: Grävmaskin i skogen

#594561 Flott arbeid Slurfi. :-bd
Ser jo ut som ett proffs vore på plats. :grin:
Verkar kyligt på bilderna, er det inte tjäla, eller er det inga problem enn?
Hoppas du oppdaterer framover, så man får bygga sig lite inspirasjon til våren, fast jag inte har i närheten så fin terräng.

Norske_Trond skrev:Hei. Fin maskin henger du har Stegmaster, er det lov å spør hvilken type det er. Og ca pris på den?
Godt det er flere som sliter med litt ulendt terreng å utfordringer med å lage skogsveg☺

Hilsen Trond

Det er en JPM som laster 9,5t, slik at du kan ha en 8 tonn maskin på den. Den er "bare" 230cm bred, så den er litt smidigere å komme fram med enn en fullstor, som er både lengre og bredere.
Mener å huske den kostet ny 60tkr +mva i 2010, men tror de ligger på ca 80tkr i dag.

Koppom
Användarvisningsbild

stegmaster skrev:Flott arbeid Slurfi. :-bd
Ser jo ut som ett proffs vore på plats. :grin:
Verkar kyligt på bilderna, er det inte tjäla, eller er det inga problem enn?
Hoppas du oppdaterer framover, så man får bygga sig lite inspirasjon til våren, fast jag inte har i närheten så fin terräng.

Tack, jag är ännu på inlärningsstadiet och tar gärna emot tips.
Jo det har varit -25° några nätter men tjälen är bara ca 10cm så den märks knappt och är nästan till fördel
för man får lös fina stycken och kan skotta de åt sidan enkelt.
Fåse om jag hinner så mkt mer i år, meningen är att göra vägkroppen klar före säsongsavslut
men nu är det paus en vecka pga annat jobb och då kan det hinna bli rejält kallt och massor med snö.

Användarvisningsbild

1573929837_img_20191116_121131.jpg

Grävde ner några stubbar idag och fick därifrån lite sand att sprida på vägen.
Nu blev det säsongsstopp på den vägen, fortsätter nästa säsong.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).