Ny Teknik och Elektronik

Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

73 inlägg 58422 visningar 20 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

rokon  
#320452 ja ljudet är jättebra, kameran har jag bara tagit några bilder inomhus med ännu, men här skrivs det lite positivt om den iaf http://www.ljudochbild.se/test/cat-b15q fast de råkar benämna den fel i rubriksättningen!

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

anersimyra  
#320455 :sad: jag ger mig fan på att kamerarecensionen jag läste gällde B 15.. :shock:

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

rokon  
#320457 uteendemässigt är det endast LED-blixten som saknas på den äldre modellen som saknar Q i beteckningen

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

rokon  
#493573 en efterföljare till den mycket hållbara Cat B15Q kom för ca ett år sedan med samma hållbara skal som tidigare den nya heter Cat S30. IP68 klassad, Military Standard 810G vattentät 60 minuter gorillaglas och stötsäker.
Jag har inte lyckats demolera den gamla på 3 år.
fördelar med Cat S30
ökad batterikapasitet mot förra modellen
4G den äldre endast 3G
Ökat minne fast ändå litet, men det finnes Minneskortsplats microSD för upp till 64GB, dock på den gamla så kommunicerade den ej med SD minnet om man hade SIM kortet i det undre facket dvs fack 2, vilket jag hade, har nyligen bytt fack och nu funkar det!
samma funderingar angående gummiluckan för ladkabeln i recensioner nu som då om den skall hålla, min har då hållit nu i 3 års daglig användning.
Priset drygt tusen kr lägre än den gamla modellen.
Men jag fortsätter ett tag till med min gamla tanks till telefon "skottsäker" och vattentät samt att den ej bryts i fickan. Tror säkert den nya är lika bra på den punkten.

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

rokon  
#493576 jag kompletterar med en länk till en recension http://telekomidag.se/funktion-framfor-flard/

Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#495432 Har haft min Runbo Q5 i ett par åt nu och den bara går och går. Det är första versionen med äkta komradio inte som dom senare som har det via nätet. Köpte den istället för F1 som fanns då. Idag finns F2 som är en nyare F1 och den kan vara ett alternativ. Bra batteritid och mottagning. Det enda som har gått sönder är gummibiten som ska hålla tag i locket när man tar lös den. Inget som stör men visst skulle det gå att göra bättre. Skärmen är fortfarande hel efter mycket tuff behandling. Polare som har "kontorstelefoner" har haft in sina på byte av glas till skärmen och batteribyten. Batteribyten kan man göra själv och byte av glas behövs inte eftersom den inte går sönder.


https://runbo.eu.com/sv/telefoner/?v=f003c44deab6

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Bengt Wahlin  
#520280 Den där senaste Iphonen ser väldigt robust ut 😀 😀

Runbo Q5 är en gammal goding som faktiskt håller betydligt bättre än de senaste mobilerna som konkurrerar rakt av.

Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

alfha  
#521379 Någon som har erfarenhet av nya cat S61 eller föregångaren S60?

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

JensSkoog  
#521384
alfha skrev:Någon som har erfarenhet av nya cat S61 eller föregångaren S60?

Mycket tålig (S60) men klumpig med en tendens till att leva sitt eget liv. :d

Det är en telefon som är ok i det mesta men inte toppers i
något, men har överlevd med mig i ett år och det är bra. :-bd

Avatar Fallback

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#521386
alfha skrev:Någon som har erfarenhet av nya cat S61 eller föregångaren S60?


Jag har haft en S60 sedan i våras och den har väl fungerat bra, om än klumpig som Jens skriver. En gång har den hängt sig så jag blev tvungen att "nolla den" med ett gem.

Innan hade jag en B15q i 3,5 år, den höll bra och hade lagom storlek. Däremot var minnet så litet att man på slutet hela tiden var tvungen att rensa bort något för att kunna uppdatera en app. Den stängde också av sig dagligen, backade man för snabbt ur en webbläsare så funderade den några sekunder, sedan bara dog. Gick bara att starta genom att lossa batteriet. Till slut hade den för gammal programvara för att funka med bank-id.

Värmekameran på S60 kan verka onödig, men är faktiskt bra på att se t.ex elementrör i väggar och golv.

Utbudet är dåligt, köpte S60 fast jag heller hade köpt någon mindre telefon.

Tillägg 13 tim senare:
Nu stängde telefonen av sig en andra gång sedan i våras......alternativt att jag fumlade och lyckades stänga av den när jag använde lampfunktionen. MEN telefonen gick iaf inte att starta förrän laddsladden var i, 22% batteri var det. Är det något liknande du råkat ut för Jens?

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

JensSkoog  
#522557 Nu vet jag att CAT inte toler allt :grin:

Tappade den i golvet i verkstan torsdags, en och en halv meter.
Träffade golvet med ett hörn och tvärdog och enligt affären var det intet att göra.
CAT'en har varit med mig i nio månader, men min trogna Samsung som
fick vika för CAT'en ligger nu i fickan, tre år gammal och lika bra :wink:

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

Johan1989  
#528009 Håller också med om S60. Har hört mycket gott om den, har dock tyvärr ingen erfarenhet av den.

Användarvisningsbild

Re: Tålig telefon, någon som har erfarenhet?

JensSkoog  
#528024
D Brown skrev:Nu stängde telefonen av sig en andra gång sedan i våras......alternativt att jag fumlade och lyckades stänga av den när jag använde lampfunktionen. MEN telefonen gick iaf inte att starta förrän laddsladden var i, 22% batteri var det. Är det något liknande du råkat ut för Jens?

Upptäckte nu att jag inte hade svarat på det, @D Brown. :wink:

Ja, det skedde mig ett antal gånger, och jag tror att telefonen blev mycket varm när
man använde lampan, och det gjorde att den inte ville samarbeta.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).