Ny Teknik och Elektronik

Saknade en bra och enkel skogsapp, så jag byggde en egen

1 inlägg 396 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Saknade en bra och enkel skogsapp, så jag byggde en egen

max1337  
#908158Hej alla!

Jag har suttit den senaste tiden och kodat på ett eget projekt som nu har vuxit till en fullt fungerande skogsapp. Jag tyckte det saknades ett smidigt verktyg som faktiskt är byggt för att fungera enkelt och stabilt!

Nu tänkte jag höra om det finns intresse här inne för att testa och komma med ärlig feedback!

Det här kan appen göra idag:

Synkronisera med din nuvarande skogsbruksplan.

Offline-säker GPS-spårning: Starta spårningen och stoppa telefonen i fickan. Appen ritar upp ditt spår, filtrerar bort GPS-hopp och räknar ut exakt röjd yta (hektar) och distans.

Bränsle & Utrustning: När du stänger ett pass får du upp en snabb ruta där du kan logga vilken såg du använt och hur många tankar som gått åt. Perfekt för statistiken.

Volym- och priskalkylator: Inbyggd snabbräknare för att snabbt uppskatta volym och värde på virke/massa direkt ute i beståndet.

Appen är byggd för att fungera precis lika bra på en surfplatta som på mobilen. Guld värt om man vill ha en stor och tydlig karta med sig.

Nästa grej på min to-do lista är att bygga in ett säkerhetslarm för oss som jobbar ensamma.

Jag bygger detta primärt för min egen skull, men det vore grymt kul att höra vad ni riktiga rävar tycker. Låter detta som något ni skulle använda? Vilken funktion har ni alltid saknat i andra appar?

Svara gärna i tråden om ni vill vara med på en betatest-lista framöver! 😀

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).