SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Ny Teknik och Elektronik

Arboreal App för skogsmätning, Skogsforum Testar

33 inlägg 36846 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Arboreal App för skogsmätning, Skogsforum Testar

Skogsmätarn  
#705636 Roligt att höra om dina försök. Om Ipaden har 4G så har den en inbyggd GPS, men om den inte har det så blir det problem att placera provytorna rätt och därför hamnade de vid ditt hus.

Om du inte har en iPad Pro så är kameran inte så bra och mätningarna blir inte lika tillförlitliga.

Appen fungerar lika bra i offlineläge.

Här är en video på några av de senaste funktionerna som kom denna vecka: https://youtu.be/X4DwPZQ6XBM

Avatar Fallback

Re: Arboreal App för skogsmätning, Skogsforum Testar

ebcjaa  
#705653 Det förklarar saken, ni kanske kan förtydliga det där med 4G i era faq, där står det att Ipad 9,7″ (femte och sjätte generationen) funkar.

Några nya planer på android? (det står "2019" på er hemsida...)

Annars får jag krypa till korset och köpa en Iphone.. ;(

Användarvisningsbild

Re: Arboreal App för skogsmätning, Skogsforum Testar

Skogsmätarn  
#705658 Tack för återkopplingen. Jag får nog själv krypa till korset och gå in på hemsidan och ändra uppgifterna om Android och skriva att det krävs 4G för spaden. Jag har sett att ipaden kan låna positionen från en iPhone i närheten, men om man har en iPhone i närheten så använder man den nog istället 😀 .

Vi har pausat tankarna på Android. Det är tillräckligt svårt att få det bra på iPhones alla modeller, jag får ont i huvudet av att tänka på att utveckla och testa på alla olika Androidtelefoner.

Just nu håller vi för fullt på med försöka nyttja Lidarsensorn på bästa möjliga sätt. När det kommer en sådan till Android så kommer vi att omvärdera vår pausbeslut.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).