Ny Teknik och Elektronik

Senast köpta eller testade telefonen

10 inlägg 4285 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Senast köpta eller testade telefonen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#501299 Eftersom det spretar iväg i många trådar startar jag denna tråd
som en liten orientering i dagsläget på telefonmarknaden.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Senast köpta eller testade telefonen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#501303
1520079112_p10.jpg


https://m3.idg.se/2.1022/1.676747/huawei-p10

https://www.mobil.se/tester/produkttest ... huawei-p10

Min Huawei Honor 8 Lite började kännas seg, så jag slog till på en Huawei P10
och har haft den nu en vecka, den känns helt ok och kameran är bättre och har fler finesser
bla kan man ställa allt helt manuellt och det är skoj.
Jag betalde 4490:- ink moms för den och det är ju mindre än hälften mot flaggskeppen
så den räknas väl till mellanklasstelefon fastän den har lixom allt jag kan tänka mig.
1520079519_img_20180227_222954.jpg

Norrskenet fotat i manuellt läge på frihand, det hade jag inte kunnat göra med gamla luren.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Senast köpta eller testade telefonen

ananders  
#501304 Jag köpte en Samsung Galaxy S7 för två månader sedan och den täcker mina behov mer än väl. Jag hade en Samsung S4 tidigare så förändringen blev inte så stor.

Användarvisningsbild

Re: Senast köpta eller testade telefonen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#501305
ananders skrev:Jag köpte en Samsung Galaxy S7 för två månader sedan och den täcker mina behov mer än väl. Jag hade en Samsung S4 tidigare så förändringen blev inte så stor.

Prisklass?

   TS
Avatar Fallback

Re: Senast köpta eller testade telefonen

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#501306 Samsung Galaxy S7 inköpt för ca 6månader sedan. Funkar kanon.
Vill minnas att det då blev ca 5000kr för mobilen vilket var vad den kosta kontant vid den tiden. Betalar 300kr/månad inkl "fast"-abonemang i 24månader.

Stor fördel att det finns plats för microsd-kort.

Användarvisningsbild

Re: Senast köpta eller testade telefonen

ananders  
#501320
Slurfi skrev:
ananders skrev:Jag köpte en Samsung Galaxy S7 för två månader sedan och den täcker mina behov mer än väl. Jag hade en Samsung S4 tidigare så förändringen blev inte så stor.

Prisklass?


Det var på mellandagsrea 4000kr, ordinarie ca 4700 kr.

Avatar Fallback

Re: Senast köpta eller testade telefonen

MDin  
#501321 Har en iPhone 6 som huvudtelefon, funkar till nästan alla mina behov i jobbet å privat, utom till min Sonykamera. Så det blev att köpa en Sony Xperia för 3 lök.
Fungerar skitbra att styra kameran med när man väl kommer in i den. Googels har alldeles för mycket trams för sig med alla appar som man inte behöver. Frustrerande att inte bara slå på och använda utan en massa förslag om inställningar och appar. [emoji49]
Kanske är det fel på mig som är en Applegubbe sedan 2009.
Man slår på å det funkar. [emoji1]

Avatar Fallback

Re: Senast köpta eller testade telefonen

Simon.M  
#501442 Har en Sony xperia x köpte den begagnad av min telefon operatör 3 en som haft Den innan o lämnat åter inom 14 dagar betalar 20 kr i månaden för den i 24 månader så blir väl 480 kr totalt får se om man kan göra en bra affär på något liknande inbyte när det är dags att byta till sommaren

Användarvisningsbild

Re: Senast köpta eller testade telefonen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#501453
Simon.M skrev:Har en Sony xperia x köpte den begagnad av min telefon operatör 3 en som haft Den innan o lämnat åter inom 14 dagar betalar 20 kr i månaden för den i 24 månader så blir väl 480 kr totalt får se om man kan göra en bra affär på något liknande inbyte när det är dags att byta till sommaren

480 spänn för en lur, det går åt rätt håll!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Senast köpta eller testade telefonen

stegmaster  
#501464 Jag er en sånn gubbe som aldrig köper det senaste nyaste som finns (med unntak av skogsvagner :d ), så det blev en Huawei honor 8 (inte lite), efter jag haft en samung något i mange år med endast kontantkort, som knappt nog var smart.
Denna Huawei kan ochså justera alt manuelt med bilder och video och "dubbelkamera" på baksidan, så er kanon nöjd så langt.
Spesielt bilder blir ju kanonbra för att vara en mobiltlf.
Det enda man sakner på en mobilkamera er ju möjligheten att zooma, digtal zoom blir ju bara knas (vilket det er på alla typ av kamera), så intil man kommer med optisk zoom, så får man even hålla sig med en systemkamera.
Priset var dumpat til 2500kr, och sen betaler jag 300kr pr.mnd. (Vil minnas normal pris var ca 3500-4000kr då jag köpte för ca 6mnd sen.)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).