Ny Teknik och Elektronik

Sony xperia

5 inlägg 3215 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Sony xperia

ÅsaNisse  
#501177 Idag började min smartfån bråka. Den står inställd på att rotera automatiskt när man snurrar telefonen, men den vägrar. Tog ett par bilder och tänkte titta lite noggrannare på dom genom att vrida telefonen så jag fick dom större, men det hände inget. Har kollat på alla tänkbara inställningar och även kopplat upp mot datorn för att om möjligt hitta någon återställningsknapp. Det enda jag hittar är att manuellt rotera bilderna, men inte automatiskt som inställningen säger.
Tips och hjälp önskas.



   TS
Avatar Fallback

Re: Sony xperia

Dennis1982  
#501182 Starta om den är mitt bästa tips om du inte redan provat.
/Dennis

Avatar Fallback

Re: Sony xperia

ÅsaNisse  
#501264 Att bara starta om den funkar inte. Däremot googlade jag lite på felet med att autorotation inte funkar och hittade en instruktion på tuben, där man slår in en kod för att komma åt en servicemeny. Sen var det bara att följa instruktionerna och helt plötsligt funkar den igen.
Problemet löst. 😀

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sony xperia

jensan  
#502679 Göggel löser allt :D

Användarvisningsbild

Re: Sony xperia

svampbob  
#502684 Är det någon fler som har haft problem med uppdatering till android 8 på sin Experia. Min har nog bråkat en i vecka men så igår kom det en ny uppdatering igen och nu funkar det.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).