Ny Teknik och Elektronik

Skogsportalen

3 inlägg 3262 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skogsportalen

bserv  
#498280 Någon som har testat Skogsportalen? Deras digitala skogsbruksplan verkar riktigt användbar? Men vad är det frö företag egentligen? Har aldrig hört talas om dem.

/Bosse

PS Borde det inte finnas en kategori som handlade om digital teknik och IT i skogen? Mycket händer där nu men förvånansvärt lite kommer ut till skogsbrukarna.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsportalen

totte  
#498323
bserv skrev:Borde det inte finnas en kategori som handlade om digital teknik och IT i skogen?


Jamen det finns det ju. Här. Du har ju skrivit i "Ny teknik och elektronik", vilket är vår kategori för bl a just detta.

Avatar Fallback

Re: Skogsportalen

bserv  
#498477 Nja för mig är elektronik hårdvara. Datorprogram, mobilappar, molntjänster etc etc känns nog för mig lite långsökt att hitta under elektronik - och jag är ändå 60+ och har sett mycket av utvecklingen. Säkert också därför jag så sällan hittar något om skoglig IT på Skogsforum. Söker man på Elektronik i Skogsforum får man 600 träffar - och de flesta handlar om elektronikhårdvara. Söker man på mjukvara handlar det mest om mjukvara för någon teknisk pryl. En bidragande anledning till att jag sedan några år har en blogg https://skogsappar.wordpress.com/- där jag samlar stort occh smått jag ramlar över - inte bara om appar utan också om skoglig it. Idag är det ju ofta möjligt att använda både appar och datorn för att titta på olika källor - som Skogsforum.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).