Ny Teknik och Elektronik

Totalförbud på drönare med kamera!?!

63 inlägg 28971 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Totalförbud på drönare med kamera!?!

rocky  
#460789 Härligt äntligen [emoji106][emoji106][emoji106][emoji106]

Användarvisningsbild

Re: Totalförbud på drönare med kamera!?!

JörgenO  
#466269 Nu är detvind i seglen för drönarbranschen igen enligt företaget Swescan:

Citat:
"Nu kan branschen pusta ut. Från och med 1 augusti behövs inte längre något specialtillstånd. Lagändringen väntas locka tillbaka de investerare som dragit öronen åt sig och Swescan ser framför sig en fördubbling av antalet flygningar.

Ansökningarna om flygtillstånd hos Transportstyrelsen har åter fortsatt att öka i exponentiell takt – i dag finns 1 500 gällande och branschen sysselsätter tusentals personer.

– Jag tror inte att någon kunde förutse det här för fem år sedan, att utvecklingen kunde gå så fort. Då kostade en drönare upp emot 500 000 kronor – i dag ligger de på runt 500 kronor och är busenkla att använda. Det öppnar upp en hel värld med möjligheter, säger Remi Vesvre på Transportstyrelsen."

Länk till hela artikeln:
https://www.svd.se/dronarbranschen-lyft ... naringsliv

Användarvisningsbild

Re: Totalförbud på drönare med kamera!?!

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#466281 Jag måste nog säga att det är rätt irriterande när det far runt en drönare över husen hemma i villaområdet där jag bor. Ett jäkla surrande o man undrar vad dom tittar efter där.

Magnus M

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).