Ny Teknik och Elektronik

Mobiltäckning i norra Sverige

23 inlägg 15802 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Mobiltäckning i norra Sverige

Ent  
#606288 Jag vill än en gång pusha för operatören Fello som kör i Telias nät. 95 kr /mån för obegränsat ringande och messande. Om man är 55+, student eller under 18 får man 2 GB/mån, annars 1 GB. All oanvänd surf sparas. För 145 får man 5 GB. Ingen faktureringsavgift om man har autogiro eller e-faktura. https://www.fello.se/mobilabonnemang/

Användarvisningsbild

Re: Mobiltäckning i norra Sverige

rokon  
#606338 Jag får bara fram teckningskarta för wifi när jag följer Fellos hänvisning över till Telia, om dom skall vara så enkla så får de nog kolla upp Telias länkning sånt brukar ändras över tid.

Avatar Fallback

Re: Mobiltäckning i norra Sverige

Ent  
#606343
rokon skrev:Jag får bara fram teckningskarta för wifi när jag följer Fellos hänvisning över till Telia, om dom skall vara så enkla så får de nog kolla upp Telias länkning sånt brukar ändras över tid.


Jag har alltid trott att alla operatörer som går i Telias nät får samma täckning som Telia tillhandahåller för sina egna kunder? Om så inte är fallet är det ju diskriminering och konkurrenshinder.

Edit: På Fellos hemsida hänvisar de till Telias täckningskartor så nog borde det ju vara likvärdigt.

För övrigt så graderar Råd & rön antennernas egenskaper från 1-10 i sina mobiltester. Vet inte hur de gör, eller hur stor den praktiska skillnaden är mellan flaggskeppens 9 och nån standardtelefon som får 6-7?

Användarvisningsbild

Re: Mobiltäckning i norra Sverige

hlb  
#626414 Nu har jag skiftat till Vimla (Telenor) och är så långt mycket nöjd. Bättre täckning här hemma än Telia och verkar vara trevliga, Återkommer om ett tag när jag fått någon faktura,

Användarvisningsbild

Re: Mobiltäckning i norra Sverige

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#833512
hlb skrev:Nu har jag skiftat till Vimla (Telenor) och är så långt mycket nöjd. Bättre täckning här hemma än Telia och verkar vara trevliga, Återkommer om ett tag när jag fått någon faktura,


@hlb fortfarande nöjd med Vimla? Några problem?

Användarvisningsbild

Re: Mobiltäckning i norra Sverige

hlb  
#833518 Jag skriver inte på SFO numer då ett fåtal personer har fått förstöra forumet, läser då och då, men gör undantag för Dig Zixten. Vimla är fortfarande utan anmärkningar.
Jag finns på FB Sjävverksamma skogsägare, där jag trivs bra.

Användarvisningsbild

Re: Mobiltäckning i norra Sverige

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#833520
hlb skrev:Jag skriver inte på SFO numer då ett fåtal personer har fått förstöra forumet, läser då och då, men gör undantag för Dig Zixten. Vimla är fortfarande utan anmärkningar.
Jag finns på FB Sjävverksamma skogsägare, där jag trivs bra.


Tack för att du tog dig tid att svara! 👍

Någon annan som har erfarenhet av just Vimla?

Användarvisningsbild

Re: Mobiltäckning i norra Sverige

nelson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#833570 Kört vimla i många år, Telenor äger vimla och står för nät m.m.. billigt och problemfritt för min del, tror jag betalar 140kr för 15gb i månaden

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).