Ny Teknik och Elektronik

Smartphone för lasermätning, temp och fukt, Ryobi PhoneWorks

1 inlägg 2980 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Smartphone för lasermätning, temp och fukt, Ryobi PhoneWorks

Fredrik Reuter  
#340172 Nu släpper Ryobi en ny serie appar (PhoneWorks) för smartphones (både Android och iOS) med tillhörande hårdvara som smartphonen kläms fast i och interagerar med.

Med laserdistansmätaren RPW-1000 kan man lasermäta längd, yta och volym. Även indirekt längdmätning (Pythagoras) ska funka med en noggrannhet på 2mm upp till 30 m. Ta ut trädhöjder kan alltså fungera!

Pris: 1.199.- inkl moms.



Med krysslasern RPW-1650 kan man förvandla smartphonen till en riktig krysslaser för att ta ut vinklar och nivåer. Max avstånd 5m.

Pris: 799.- inkl moms



Med den Infraröda termometern RPW-2000 kan man mäta temperaturer mellan -30 och +350 grader Celsius. Spotmätning med nivågränser för att enklare hitta ex värmeläckage.

Pris: 899.- inkl moms



Med Fuktmätaren RPW-3000 kan man mäta fukthalt med smartphonen i Tall, bok, ek, björk, gran, gips, cement, hårt trä, betong C20, betong C25, flytbetong, lättbetong och murverk mellan 0,2 till 44% fukthaltsområde.

Pris: 549.- inkl moms



Med Inspektionskameran RPW-5000 får man en 9mm kamera med LED ljus monterat på en nästan 1m lång sladd (endoskopkamera) för att kunna inspektera utrymmen man inte ser med blotta ögat. Ska fungera trådlöst upp till 3m från telefonen och man kan spela in video eller ta stillbilder.

Pris: 1,299.- inkl moms



Gemensamt för dem alla är att appen kan spara bilder, text och röstmeddelande för varje mätning man gör. Detta känns som ett steg i rätt riktning då det är enkelt att glömma bort vilken mätning och resultatet man fick.

Vad tror du om detta, kommer det bli en "hit"?

Mer info om Ryobi PhoneWorks: http://se.ryobitools.eu/phoneworks-sv/

Tyvärr verkar inte appen fungera med alla smartphones. Jag hittade en PDF som är bifogad om du vill se om din telefon är kompatibel.



   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).