lör 07 mar 2020, 08:17#629592Okaj, Ulefone verkar ganska otestad ännu, så jag tänkte att jag provar den ändå, i värsta fall får man väl byta och köpa något annat. Men efter att haft den ett kort tag, och kanske inte hunnit göra de allra värsta krocktesterna med den än kan jag ändå lite preliminär rekommendera den för tex folk som är ute i skogen hela dagen.
Den är för det första IP 68 märkt, dvs vattentät (har undervattenskamera med...) dammtät, stötsäker. Stort batteri, som verkligen håller, ansiktsigenkänning, så man slipper halka runt med skitiga fingrar på displayen, och en snabbuppringnings knapp vid tex nödsituatioiner, bra GPS, möjligt att ladda ner kartor för navigation. Det är även den telefonen av dehär armerade slaget som ändå lyckats behålla bra täckning och wifi, kanske inte wifi i skogen då, men god täckning iaf.
Lite andra roliga verktygs appar ingår som kan vara kul att ha, tex höjdmätning, kan användas på träd (eller långa människor), har dock inte testat.
Sist men inte minst, kan köpas i färgerna svart och Stihl orange!

ulefone 3W pratar jag om nu då. De andra vet jag inget om. Kanske inte ska göra för mycket reklam innan jag testat den ordentligt, men visst låter det ganska lovande ändå?
There is always time for another last minute!