ons 17 maj 2023, 20:56#801468
Kört både CAT S41 och S61, dom är fysiskt robusta men efter 4 år är det så mycket problem med S61:an så jag beställde precis en ny. S41:an fungerar fint och köptes in som en billig backup telefon då jag var tvungen att ha en telefon i jobbet när S61:an var på lagning. Långsam i dagsläget för att kunna användas på heltid.
S61:an tror jag skickat in den 3 gånger på lagning, batteriet alla gånger. Tar inte laddning, säger sig ha full laddning men laddar ur på 15 minuter t.ex. Blir det kallt kan den plötsligt dö från att ha 50% i batteri. För någon månad sedan fick kamera linsen sig en törn så bilderna blir något suddiga i ett hörn. Signalstyrkan är i princip alltid sämre än min sambos iphone. ibland fungerar inte den normala högtalaren för samtal så då får man prata på "högtalare" - starta om mobilen efteråt så hoppar igång igen. Sen började batteriet krångla igen så då fick jag nog.
Robust telefon som fått tagit mycket stryk, hade inte batteriet krånglat så mycket hade jag fortfarande varit helnöjd.
Ska prova en Ulefone armor T18 nu och se om det märket fungerar.