Ny Teknik och Elektronik

Surfplatta - att ha eller inte ha?

19 inlägg 17482 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Surfplatta - att ha eller inte ha?

forest.  
#586914
Esignman skrev:Köp en dyr (iPad) på en gång. Du kommer inte att ångra dig. Perfekt för bankärenden, bara att läsa in OCR och belopp med kameran. Går du ut i skogen kan du ha alla kartor och skogsbruksplan med dig. Ta bilder, titta på bilder. Läsa skogsforum och kolla på tv. Över tre år sedan jag kastade ut min dator hemma, använde den aldrig :)



Vad använder du för kartprogram/ kartor som funkar utan uppkoppling?

Eller kör du kartorna direkt från nätet?

Användarvisningsbild

Re: Surfplatta - att ha eller inte ha?

Esignman  
#587165 Hej!

Jag använder mestadels Esris appar för offline men de är betallösningar. I övrigt så använder jag ofta georefererade pdf-filer där jag kan se kartan men även spela in spår och punkter i Avenza Maps.

Online använder jag en hel del tjänster, mest wms och wfs.

Absolut enklast är att flirta med någon på ett skogsbolag och be dem Maila dig en geopdf över din skog så kan du kolla på den offline i Avenza Maps.

Avatar Fallback

Re: Surfplatta - att ha eller inte ha?

forest.  
#587214
Esignman skrev:Hej!

Jag använder mestadels Esris appar för offline men de är betallösningar. I övrigt så använder jag ofta georefererade pdf-filer där jag kan se kartan men även spela in spår och punkter i Avenza Maps.

Online använder jag en hel del tjänster, mest wms och wfs.

Absolut enklast är att flirta med någon på ett skogsbolag och be dem Maila dig en geopdf över din skog så kan du kolla på den offline i Avenza Maps.



ok :) vad ska man köpa för platta vilket märke är bättre bäst? eller är det sak samma? upplösning?

Användarvisningsbild

Re: Surfplatta - att ha eller inte ha?

Esignman  
#587263 Jag hade köpt en iPad alla dagar i veckan. Storlek är mer tycke och smak.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).