Vedmaskiner, flishuggar

Hydraulaggregat

2 inlägg 2504 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hydraulaggregat

Sprängarn  
#118881 Jag har kommit över ett hydraulaggregat av märket ATOS. Den verkar skapligt komplett med ventiler och elcentral (för att bla.styra ventilerna antar jag) Den har en 3 kw motor på 1430r/min samt en acc-tank! Frågan är då om denna duger till att bygga vedmaskin/klyv av. Jag har ingen aning om vare sig minutlitrar eller något annat för den delen. Det finns en typskylt som lyder: HA 25-z8,5/v3,0-07B3/200-HXS/D/250-LV6P-S0-(870/503) och ytterliggare en skylt där det står att läsa: 103ww-2w220. Är det någon som kan tyda detta så vore jag tacksam.
Jag gissar att HA 25 står för 25liters oljetank?
P2110040.JPG




   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Hydraulaggregat

Cat554  
#119190 3 kW er liten motor, så det vil gå sakte. Jeg har 15 kW, -det går meget bra. Jeg hadde tidligere 5,5 kW, og det gikk med kløveren omtrent som en Ford 4000. Jeg har bygd vedmaskin med sag av et togrepsaggeregat. Det gikk for dårlig med 5,5 kW. Så det blir i beste fall en kløver til småved, hvor du kan bruke en tynn sylinder.
OH

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).