Vedmaskiner, flishuggar

Bilder från er vedtillverkning

3031 inlägg 824629 visningar 183 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bilder från er vedtillverkning

Erre  
#389373 Får kämpa på med eller utan tabell. :lol:

Trejon
Avatar Fallback

Re: Bilder från er vedtillverkning

Sagabo  
#390368 Kapar 1.1m ved som läggs på pall och eldas i min Veda 70. Kap klyv och hyudralaggregat är egen tillverkning.

Användarvisningsbild

Re: Bilder från er vedtillverkning

JensSkoog  
#390379 Snygg produktionslina, @Sagabo :-BD
Opererar du den ensam, eller får du ha med någon?
Är det 60 cm längder, eller längre?

Avatar Fallback

Re: Bilder från er vedtillverkning

Sagabo  
#390380 Får köra mest själv. Kapar på 110 cm.

Avatar Fallback

Re: Bilder från er vedtillverkning

Sagabo  
#390430 Pannan är en Veda 70 miljö som eldas mot en ombyggd farmartank på 3 kubik och sen vidare mot en platsbyggd lite större tank. Eldstaden är 115 cm djup.

Avatar Fallback

Re: Sv: Bilder från er vedtillverkning

fmg910  
#390435 Här kommer en bild på min hobby verkdamhet

Avatar Fallback

Re: Bilder från er vedtillverkning

stektlök  
#390440 Goa hobbygrejer iaf :-BD respekt !
Kör hårt

Användarvisningsbild

Re: Bilder från er vedtillverkning

Tokslut  
#390443 Jag får väl bjuda på en bild från min mysvedssnålapåelen vedning, dock står där nu en Vimmerbyklyv som är fantastisk 8)

Avatar Fallback

Re: Bilder från er vedtillverkning

Hanatorp  
#390451 Jag eldar med ved i panna och en kakelugn. Det brukar gå åt en 18 m3 och så några kubik till farsan och morsan. :mrgreen:

1462466701_img_0091.jpg


1462466703_img_0093.jpg


1462466668_img_0089.jpg

Användarvisningsbild

Re: Sv: Bilder från er vedtillverkning

lerbo  
#390575 Såhär ser min tillverkning ut blir väl runt 100 meter om året.

Användarvisningsbild

Re: Bilder från er vedtillverkning

molnia  
#390584
Tokslut skrev:Jag får väl bjuda på en bild från min mysvedssnålapåelen vedning, dock står där nu en Vimmerbyklyv som är fantastisk 8)

vagnen att köra lastpallar med ved ser trevlig ut, kan tänka mig fler vill se närmare bilder på den. :geek:

Användarvisningsbild

Re: Bilder från er vedtillverkning

Erre  
#390604 Svärfar har kommit över mer prylar.

Användarvisningsbild

Re: Bilder från er vedtillverkning

Robbanhög  
#390654
Tokslut skrev:Jag får väl bjuda på en bild från min mysvedssnålapåelen vedning, dock står där nu en Vimmerbyklyv som är fantastisk 8)

Stiligt värre [emoji4]

Användarvisningsbild

Re: Bilder från er vedtillverkning

Tokslut  
#390660
molnia skrev:
Tokslut skrev:Jag får väl bjuda på en bild från min mysvedssnålapåelen vedning, dock står där nu en Vimmerbyklyv som är fantastisk 8)

vagnen att köra lastpallar med ved ser trevlig ut, kan tänka mig fler vill se närmare bilder på den. :geek:

Ja den är riktigt trevlig, lite bökig att få in under pallen om det är ojämt dock.

http://www.eumoppenomc.se/Nyvab-Terraen ... allyftvagn

Nått specifikt ni vill se så får ni skriva det ;)

Användarvisningsbild

Re: Bilder från er vedtillverkning

molnia  
#390666 jaha den var inte hemtillverkad..
dyr var den men när man börjar fundera lite på användningsområdet så blir det ju en väldigt flexibel kärra. köra ut en pall med plantor i skogen, ha en speciell låda för all skogsuttrustning, fikastol mm som man vara bra en huggardag, bara att backa in och lyfta med sig. en låda för lagningar på fältet med elverk, svets kompressor mm... om gafflarna hade varit vanliga truckgafflar, kraftiga nog så hade man kunnat köra någon 1-1,5 tons grävare på dem. men denna klarade bara ynka 400kg. börjar nog närma sig 400kg på en pall med många kragar på..?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).