fre 29 maj 2026, 19:00#911595Tips på var man bäst servar en Faxes vedklyv i Stockholmsområdet mottages tacksamt?
Vet du någon?
/tack på förhand
Vedmaskiner, flishuggar
Var servar man Faxes vedklyv i Stockholmsområdet?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
fre 29 maj 2026, 19:29#911599
Tacksamt nog finns det en mängd företag i regionen som servar hydraulik att välja på..🙂
Kroken3 skrev:Tips på var man bäst servar en Faxes vedklyv i Stockholmsområdet mottages tacksamt?
Vet du någon?
/tack på förhand
Tacksamt nog finns det en mängd företag i regionen som servar hydraulik att välja på..🙂
Re: Var servar man Faxes vedklyv i Stockholmsområdet?
fre 29 maj 2026, 23:40#911614Mät och kontrollera först så att alla faser är riktiga. Låter som motorskyddet löser ur fel.
lör 30 maj 2026, 08:33#911622
Det är testat, både faser och kabel är testade. Inget fel där. Felet kommer då och då och försvinner lika fort. Lite svårt att kolla men jag tror att motorn vänder håll när det inträffar. Misstänker alltså motorskyddet och fasvändaren men tänker att en service hos någon som kan mer inte skulle skada, 😁 .
JoTh skrev:Mät och kontrollera först så att alla faser är riktiga. Låter som motorskyddet löser ur fel.
Det är testat, både faser och kabel är testade. Inget fel där. Felet kommer då och då och försvinner lika fort. Lite svårt att kolla men jag tror att motorn vänder håll när det inträffar. Misstänker alltså motorskyddet och fasvändaren men tänker att en service hos någon som kan mer inte skulle skada, 😁 .
TS
lör 30 maj 2026, 11:18#911630
Jag vet inte om Tube hydraulik finns kvar i dag. Men man ser/såg byggnaden på vänster sida alldeles i början på motorvägen ut mot Saltsjöbaden.
Kroken3 skrev:anersimyra skrev:Tacksamt nog finns det en mängd företag i regionen som servar hydraulik att välja på..🙂
Har du något tips nära Nacka/Värmdö?
/tack på förhand
Jag vet inte om Tube hydraulik finns kvar i dag. Men man ser/såg byggnaden på vänster sida alldeles i början på motorvägen ut mot Saltsjöbaden.
lör 30 maj 2026, 11:30#911632Tube borde ha legat utefter stubbsundsvägen men verkar inte finnas kvar enligt googlemaps..😕
sön 31 maj 2026, 20:40#911700Det låter som den tappar en fas.
Det är ett elfel så fråga en elektriker.
mån 01 jun 2026, 09:41#911715
Det kan även vara "nollan"=Neutral.
Manöverspänningen är oftast 230 Volt.
Brorsan skrev:v Brorsan » Igår, 21:40
Det låter som den tappar en fas.
Det kan även vara "nollan"=Neutral.
Manöverspänningen är oftast 230 Volt.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).