fre 14 nov 2025, 19:00#898842Har införskaffat en vedmaskin Pilke Patu från -94, är ju inte så komplicerad, men känner
ändå att jag vill ha en handbok till den.
Har kollat på Maskinisten, men de har ingen, så finns det någon som har ett tips, eller
kanske har en o vill dela med sig så vore jag tacksam.
Vedmaskiner, flishuggar
Handbok Pilke Patu
TS
sön 16 nov 2025, 14:24#898980En sån makalös manick har jag och även en instruktionsbok. Det är en ganska tjock lunta. Är det nåt speciellt du behöver?
Den är köpt 1998 och använt varje år sedan dess. Transportbandet är bytt en gång och sedan är det några distanser som är monterat mellan ramen och kniven. Blir det för stort avstånd slår stammen onödigt mycket.
Den är köpt 1998 och använt varje år sedan dess. Transportbandet är bytt en gång och sedan är det några distanser som är monterat mellan ramen och kniven. Blir det för stort avstånd slår stammen onödigt mycket.
sön 16 nov 2025, 15:41#898991Det är ju inte mycket som behöver servas….
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).