Vedmaskiner, flishuggar

Skogsverkets vedmaskiner

8 inlägg 4735 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogsverkets vedmaskiner

Gronken  
#791477 Tjena! Är det någon på detta forum som har en vedmaskin ifrån skogsverket, isåfall är ni nöjda med maskinen?



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Skogsverkets vedmaskiner

Hema  
#791478
Gronken skrev:Tjena! Är det någon på detta forum som har en vedmaskin ifrån skogsverket, isåfall är ni nöjda med maskinen?

Är det någon speciell vedmaskin och har du isf någon bild du skulle kunna posta eller länka till?

Avatar Fallback

Re: Skogsverkets vedmaskiner

hfab  
#791493 https://www.skogsverket.se/product/vedprocessor-pro/

Ser lite ut som en japa300

Avatar Fallback

Re: Skogsverkets vedmaskiner

Hema  
#791595 Det är väl mer eller mindre kinamaskiner.
https://www.blocket.se/annons/alvsborg/ ... /106795062

Att sedan kalla sig skogsverket, när man är en importör av utrustning finner jag lite irriterande i mina ögon. Ger iaf mig ett dåligt intryck.

Användarvisningsbild

Re: Skogsverkets vedmaskiner

Gronken  
#791751 Så ingen som äger en sådan maskin?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsverkets vedmaskiner

Högliden  
#791760 Ja, jag är också nyfiken...
Ingen som har en...?

Användarvisningsbild

Re: Skogsverkets vedmaskiner

Motorsåg123  
#791864 Jag köpte en vedprocessor från skogsverket 2020. Det är föregångaren till den som skogsverket säljer nu. Min saknar transportband de sista 50-60 cm innan sågen samt hydrauliska spakar.

Min processor har gått som den ska under de första två åren. Inga problem med motor eller liknande. Jag har gjort ca. 30-40 kubik ved per år. Det finns ett flertal förbättringsmöjligheter som ser ut att ha gjorts på deras nya maskin.

Användarvisningsbild

Re: Skogsverkets vedmaskiner

OddHEriksson  
#794471 Dette er vel samme maskiner som Wee.no i norge selger, og som vi alle kan finne på Alibaba til en litt annen pris? Men for all del, kan være gode maskiner likevel.

Mvh
Odd.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).