Jeg har kjøpt en brukt 2005 modell Bilke Vedmaskin.
Den er mye brukt og en del slitasje og jeg må reparere et par ødelagte/utslitte deler.
1:
Er det noen som kan ta bilde av hvordan den delen som blir presset frem for å flytte stoppplaten for tømmeret hver gang kniven går rundt?
Nå så monterte jeg et kulelager, men det tålte ikke påkjenningen og ble knust med engang. Jeg har sett utallige bilder og video av bilke maskinene, men finner ikke bilde av dette…
Har spareparts manualen, men greier ikke å se hva det er for noe.
2: sprekk i kniven? Er dette vanlig? Pratet med bilke servicemann fabrikk og han sa dette skjedde på noen maskiner og det var ikke noe å bry seg med.
3:
Stopplaten/lengdejustering for tømmeret:
Er det noen som ikke bruker den?
Med det så mener jeg at den har f.eks blitt ødelagt og at stopplaten ikke beveger seg frem og tilbake og at en bruker stopplten uten problemer selv om platen ikke beveger seg?
4:
Den lengdejustering akselen med fjæren/stopplate systemet: er det noen som har oppgradert til nyeste delene der? Jeg vet ikke om det passer, men jeg forstår at det har kommet bedre og oppgraderte løsninger på dette lengdejustering/stopplate systemet? Ser på bilder så er det f.eks et grease smørepunkt ekstra og det er dypere hull der en skal skru ned denne stoppbolten som bestemmer lengde fra kniv til stopplaten..
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto