Vedmaskiner, flishuggar

Adapter till parker F11-5 hydraulmotor/sågmotor

4 inlägg 2182 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Adapter till parker F11-5 hydraulmotor/sågmotor

hafiack  
#776579 Är säkert fler som stött på problem med kedje drivhjul till F11-5 motorn som har 18mm Axel.
Jag håller på med ett vedprocessor bygge och tänker låta en lokal firma tillverka en adapter till hydraulmotorn för att passa standard drivhjul med 25mm axel.

Någon mer som är intresserad som sitter med samma problem och har behov av en adapter?
Skicka pm omgående i så fall!



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Adapter till parker F11-5 hydraulmotor/sågmotor

HAAR  
#793511 Hej,
Sitter i samma situation som Dig.
Hur löste Ni det och finns det möjlighet att få hjälp med att få tag i nämnd adapter?
Klart intresserad, har inte köpt motorn än men kan inte eller ta typ 10cc pga. begräsning i flöde.

Avatar Fallback

Re: Adapter till parker F11-5 hydraulmotor/sågmotor

hafiack  
#793610 Adapter blev tillverkad, och passar bra. En 6mm kil mot motoraxel och en 8mm kil mot drivhjulet.

Men jag har inte byggt klart så har inte testkört än, lär dröja 3-4veckor innan jag är så långt.

Har en extra adapter liggandes.

   TS
Avatar Fallback

Re: Adapter till parker F11-5 hydraulmotor/sågmotor

HAAR  
#793625 Behöver en sådan är den extra du har till salu eller kan du möjligen vara behjälplig med kontaktuppgifter till de du fick hjälp av
Vad är kostnaden?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).