Vedmaskiner, flishuggar

Bra vedmaskin

7 inlĂ€gg 3489 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Bra vedmaskin

Nissegunne  
#774146 Hej nĂ„gon med erfarenhet av pilkemaster evo 36 eller palax? Har en hel del krokigt och klenare virke. 😀



   TS
Trejon
AnvÀndarvisningsbild

Re: Bra vedmaskin

valmet8100  
#774162 Hej
Jag har köpt en Palax men inte fÄtt den. Kommer att skriva om den nÀr vi kapat med den.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bra vedmaskin

Mikael  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#774169
Nissegunne skrev:Hej nĂ„gon med erfarenhet av pilkemaster evo 36 eller palax? Har en hel del krokigt och klenare virke. 😀

Kollat pÄ Bilke maskin? Kusinen har en Palax och den verkar funka bra.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bra vedmaskin

Slurfi  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#774214 Jag kör Palax KS35s sedan 10 Är och den funkar bra, klen och krokig ved verkar vara min grej.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bra vedmaskin

Zixten  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#774218
Nissegunne skrev:Hej nĂ„gon med erfarenhet av pilkemaster evo 36 eller palax? Har en hel del krokigt och klenare virke. 😀


Ingen stor erfarenhet, men jag har lÄnat en pilkemaster evo 36 ett par gÄnger, och den funkar bra tycker jag, nu sist var den uppdaterad med en 6 delsklyv och det sÄg jag som ett lyft mot fyrdelsklyven.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bra vedmaskin

halvproffs  
#774249 Jag kör mellan 50 och 100 travmeter varje Är med Evon och Àr nöjd med den. Inga haverier och inga problem med krokigt virke.
Det bÀsta med den Àr nog att det Àr omöjligt att göra illa sig pÄ den för dÄ mÄste armarna vara 1,5m lÄnga.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bra vedmaskin

valmet8100  
#775161 Bara köp Palax med klinga. En riktig kubikfabrik kan ja sÀga efter 3 dagars körning, inte ett enda driftavbrott. DrÀngen kapa o jag hade fullt upp o byta sÀckar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).