Vedmaskiner, flishuggar

Val av vedmaskin

7 inlägg 4481 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Val av vedmaskin

Kjohan  
#709019 Hej har fått förfrågan att köpa en begagnad Duun 420. Den har gått 3000 kubik för 65000.
Annars köper jag en ny palax 360 med joystik för 130 000.
Vad hade ni valt?



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Val av vedmaskin

Bert1  
#709049 Hur mycket har du tänkt och köra/år?

Avatar Fallback

Re: Val av vedmaskin

80-90  
#709051 Är det en traktor driven duun så hade jag köpt en 360 7 dar i veckan då duun ska gå på 540 å inte 400-430 som palax

Användarvisningsbild

Re: Val av vedmaskin

Kjohan  
#709052 100-200 kubik om året.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Val av vedmaskin

Kjohan  
#709053 Ja det är traktordriven

   TS
Avatar Fallback

Re: Val av vedmaskin

Sture Andersson  
#709054
Kjohan skrev:Hej har fått förfrågan att köpa en begagnad Duun 420. Den har gått 3000 kubik för 65000.
Annars köper jag en ny palax 360 med joystik för 130 000.
Vad hade ni valt?

Duun420 vet jag inget om ,men har en Palax ks35 med joystik som vi har i ett bolag ,i dag är vi tre på den ,den har gått i 10 år utan problem .Vi var inne på att byta till efterföljaren Palax 360 ,men vi gilla den inte ,för det går inte köra den med skyddsburen uppe ,ska man lyfta buren varje gång man vill klyva om en klump eller det faller fel ,då kommer man bli väldigt trött i armen och tar tid .Vi har våran skydsbur upp hela tiden,bara man inte är två vid klyven så är det riskfritt .Hoppas Palax kommer med nått nytt istället för 360,för vi behövde byta snart innan det börjar komma fel.

Avatar Fallback

Re: Val av vedmaskin

Sture Andersson  
#709056
Kjohan skrev:Ja det är traktordriven

Köp ingen traktordriven ,våran första var det ,inte trevligt ha en traktor gå på sånna varv hela tiden ,ett jävla väsen ,grannarna var sura med av att lyssna på det dag efter dag.Det avråder jag på det bestämdaste .

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).