Vedmaskiner, flishuggar

Vedsekker - Hva bruker folk?

3 inlägg 2888 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vedsekker - Hva bruker folk?

OddHEriksson  
#641835 Hei og hå !

Har stort sett alltid brukt Espegaard sine 40 og 60L sekker. Blir for min del 600-1000 sekk pr år, så det blir jo en kalkulert kostnad med disse sekkene

Hva bruker andre?

Tenker mest på om jeg har gått glipp av eventuelle "billigere" merker som kanskje er like så gode?

Mvh
Odd.



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Vedsekker - Hva bruker folk?

JensSkoog  
#642014 Har lurt på å prøve andre, men ikke kommet så langt. Espegaards
sekker er dyre dersom man ikke leiter etter en leverandør som ikke flår deg.
Har sett priser helt opp i 9 kr. inkl moms her i Vestfold.

Jeg har tenkt å prøve å komme innom Larsen Vedutstyr i Sarpsborg og
handle sekker. De tar 3,13 for 40 liters sekker og 3,50 for 60 liters, inkludert moms, og kan hentes hos dem.

Espegaards 40 litre har jeg dårlig erfaring med ettersom de er håpløse å få tredd på
sekkekanalen levert av Espegaard. Tar ofte mer tid enn å fylle sekken. Det er i alle fall sånn for de jeg har kjøpt på Felleskjøpet her, så jeg vil veldig gjerne prøve andre utgaver.

Användarvisningsbild

Re: Vedsekker - Hva bruker folk?

OddHEriksson  
#642035 Min erfaring med 40litere er at man oftest må bruke kanal og stativ i kombinasjon, for å slippe for mye plunder.

Ser firma som Um-As og andre tilbyr sekker, kan jo hende at disse er av tilsvarende kvalitet som f.eks Espegaard?

Jeg pakker stort sett rett i småsekk rett ifra vedmaskin, så holdbarhet og uv-bestandighet er desidert det viktigeste for min del.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).