Vedmaskiner, flishuggar

JIIISSSEEESSS!!!

20 inlägg 8004 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

JIIISSSEEESSS!!!

Braxsele  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Trejon
Användarvisningsbild
masterchief  
#38244 Verkar fungera relativt bra och säkert :D

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38251 gäller nog å se upp så man inte får se en upper cut när den klipper en krokig bit.
Annars tycker jag den gjorde mest spet ved av allt.

Avatar Fallback
Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38257 Bara pinnved! Lägg i vresig björkbit 😈

Användarvisningsbild
sjodin  
#38261 Ett transportband därefter så skulle den va ganska bra. Men inget slå Bilke om man ska klippa av veden!

Användarvisningsbild

Re: JIIISSSEEESSS!!!

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38274
Braxsele skrev:Detta var ett annorlunda bygga

http://tw.youtube.com/watch?v=BlyA3PG0SUU


Morrr, efter denna länk blir det bara kinesiska tecken på Youtube i min webbläsare (FF) samt att alla Youtube-accesser hamnar på tw.youtube.com även om man skriver www.youtube.com. Någon mer som råkat ut för detta?

Användarvisningsbild
totte  
#38284 Checka under "View", "Character encoding" att den är ställd på Western ISO-8859-1 och inte hamnat på nåt Chinese eller sånt.

Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38341 Nä, rätt tecken är inställt. Om man däremot stänger FF och startar om funkar det att skriva www.youtube.com ända tills man klickar på en tw.youtube.com-sida igen. Kanske dags att byta webläsare?

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38353 För mig funkade det i Firefox..

Användarvisningsbild
th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38377 Funkar i FF ibland här med. Får samma problem i Opera så det måste vara något annat, troligen DNS-problem någonstans som är lokalt hos mig. Nog om detta får leta vidare på egen hand.

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38381 La ni märke till syft-linjen i spegeln på skrot/vedklippen.

Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38383
Famag skrev:La ni märke till syft-linjen i spegeln på skrot/vedklippen.

Såg det, verkar praktiskt.

Avatar Fallback

Re: JIIISSSEEESSS!!!

mixter1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38621
th skrev:
Braxsele skrev:Detta var ett annorlunda bygga

http://tw.youtube.com/watch?v=BlyA3PG0SUU


Morrr, efter denna länk blir det bara kinesiska tecken på Youtube i min webbläsare (FF) samt att alla Youtube-accesser hamnar på tw.youtube.com även om man skriver www.youtube.com. Någon mer som råkat ut för detta?


Blev så för mig med :shock: klickade på verktyg internet alternativ och ta bort allt (rensa historik och tillfälliga filer) när jag sedan öppnade You tube fick jag som förslag att välja svenska. i fall du fortfarande har kinesiska på sidan.

Mixter....

Användarvisningsbild

Re: JIIISSSEEESSS!!!

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38638
mixter1 skrev:
th skrev:
Braxsele skrev:Detta var ett annorlunda bygga

http://tw.youtube.com/watch?v=BlyA3PG0SUU


Morrr, efter denna länk blir det bara kinesiska tecken på Youtube i min webbläsare (FF) samt att alla Youtube-accesser hamnar på tw.youtube.com även om man skriver www.youtube.com. Någon mer som råkat ut för detta?


Blev så för mig med :shock: klickade på verktyg internet alternativ och ta bort allt (rensa historik och tillfälliga filer) när jag sedan öppnade You tube fick jag som förslag att välja svenska. i fall du fortfarande har kinesiska på sidan.


Låter som du har IE. Jo jag hittade knappen för att välja språk på den kinesiska sidan (uppe till vänster på höger sida om ett streck), hjälper ju lite grand men problemet med att www.youtube.com byttes till tw.youtube.com kvarstår tills man stängt webbläsaren helt.

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40269 Hittade ni någon medicin mot kinestecken, nu har jag också kinesiska som hemspråk på min dator.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).