Vedmaskiner, flishuggar

Stockbord

6 inlägg 4237 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stockbord

mikols  
#578545 Hej,
Jag har en EVO30 som jag skulle vilja köpa ett stockbord till. Kellfri har ett med en rulle på vet inte om det är något att ha?

Sen undrar jag om någon vet hur men kopplar in drivhjulen, man vill ju att rullarna går när man matar fram stocken på vedmaskinen.

Tips mottages med stor tacksamhet!

Ha det bra,

Micke



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Stockbord

4bikes  
#578549 Sjekk ut dette. Meget smart og flott kvalitet: snowflex.no/woodflex/

Avatar Fallback

Re: Stockbord

skogslaban  
#578684 Jag har ett stockbord som pilkemaster säljer till sina vedmaskiner. Hade lite problem att koppla in det på min evo36 som är tillverkad 2009, men fick ihop hydrauliken till sist . Nu är jag mycket nöjd, det fungerar bra

Användarvisningsbild

Re: Stockbord

mikols  
#578685 Min är från 2013, kanske är samma som din.
Vad kostar deras stockbord om man får vara nyfiken?

Du har inte möjlighet att ta någon bild på hur du kopplade in det?

Ha det bra,

Micke

   TS
Avatar Fallback

Re: Stockbord

skogslaban  
#578833 Jag har förmig att jag gav 19500 + moms. Jag kopplade in hydrauliken på returen från klyvcylindern och fick sätta dit en backventil för att tvinga att oljan går genom stockbordets matning. Har lite svårt att ta någrabilder nu för att allt står ihoppackat.

Avatar Fallback

Re: Stockbord

skogslaban  
#578932 Du kan se bilderna på stockbordet på Pilkemasters hemsida och du får säkert ett kopplingschema från dom som är till din maskin. Jag kommer åt min maskin i Mars när jag börjar klyva ved igen då kan jag ta bilder

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).