Vedmaskiner, flishuggar

sälja lite ved i mindre skala, enklaste metoden?

233 inlägg 84423 visningar 28 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: sälja lite ved i mindre skala, enklaste metoden?

Camaro1969  
#747565 jag sålde några 1m3 med engångsnät men då har jag lastat på kunds släpvagn direkt.

gjorde bara 6 stycken sist och det var på en beställning, kommer inte göra några sånna i år troligen

det blir 1,5 m3 flergångssäckar både med bottentömning för att tömma direkt på folks vagn, och vanliga ventilerade som jag kan köra ut på släpvagn och tippa av bakåt.

   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: sälja lite ved i mindre skala, enklaste metoden?

Amatörhuggare 62  
#747566 Här en modell

Användarvisningsbild

Re: sälja lite ved i mindre skala, enklaste metoden?

Camaro1969  
#758946 i år va det en jäkla efterfrågan, de mesta kunde man kapa direkt i vagn och köra ut, folk kom å ville köpa när jag stog och kapade...

så det är bara max 10st 1,5 m3 säckar kvar nu man kan sälja..

läste början av tråden igen och fnissar åt den som tyckte jag gjorde glädjekalkyler :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: sälja lite ved i mindre skala, enklaste metoden?

svampbob  
#758950 Jag ligger fortfarande back på årets ved. Har mer beställningar än ved på lager. Jag ska försöka jobba i kapp nu i helgen. Jag tänker även sälja ett par travar björk som massa då det plötsligt är bra betalt och jag less på årets vedsäsong. Det är säkert kortsiktigt men tiden är dyrbar nu och jag vill mycket hellre köra igång och börja provköra mitt nyinköpta sågverk.

Användarvisningsbild

Re: sälja lite ved i mindre skala, enklaste metoden?

Camaro1969  
#758956 hur mycket har du kapat hittils?

vart bara lite drygt 100m3 för mig i år då jag va lat att hugga ved i vinter (klen huggning)

men har desto mer att såga så där är det mer kvar :)

vad för sågverk skaffade du?

   TS
Användarvisningsbild

Re: sälja lite ved i mindre skala, enklaste metoden?

svampbob  
#758959
Camaro1969 skrev:hur mycket har du kapat hittils?

vart bara lite drygt 100m3 för mig i år då jag va lat att hugga ved i vinter (klen huggning)

men har desto mer att såga så där är det mer kvar :)

vad för sågverk skaffade du?


Hmm ca 500 st 60 liters säckar med björk. 50-60 m3 travad pannved. Nu ca 75 m3 30 cm björk i storsäck. Tänkte göra 20 kubik till med pannveden och 10-15 storsäckar till.

Jag köpte en Bamsesåg med nio meters balken, 8 tums fräsen, kedjesågen och ks500 klingsågen.

Användarvisningsbild

Re: sälja lite ved i mindre skala, enklaste metoden?

Camaro1969  
#759517 när man kapat ved några veckor suktar man efter att såga virke :)

du lägger väl upp bilder i nån tråd när du kommit igång

   TS
Avatar Fallback

Re: sälja lite ved i mindre skala, enklaste metoden?

granen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#768196 Helt rätt och får nog räkna med att jobba i princip gratis

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).