Vedmaskiner, flishuggar

Hakki Pilke 1*37

8 inlägg 3911 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hakki Pilke 1*37

Erre  
#528154 Ska serva upp vår vedmaskin till våren innan det är dags att starta upp.
Byte av hydraulolja bla.

Vad har ni andra för hydraulolja i era?
Står att det ska vara 32 olja i denna.
Men jag kör aldrig när det är kallt ute, så jag funderade på att slå 46 olja i den.

Eller har någon redan testat detta och har något negativt att säga?



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Hakki Pilke 1*37

Eremiten 74  
#528167 Jag använder 46 olja det fungerar bra.

Användarvisningsbild

Re: Hakki Pilke 1*37

Erre  
#528180 Låter bra. :-bd
46 är ju mer standard idag. Det har vi på fat nere på gården.
Så det vore smidigare.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hakki Pilke 1*37

källshult  
#528196 Jag använder 46 olja till skogsvagnen och det är inga problem och har det i vedmaskinen också. 46 oljan tål högre temperatur änn 32 och har inte märkt någon större skillnad på vinter när man kör skogsvagnen

Användarvisningsbild

Re: Hakki Pilke 1*37

Erre  
#528197 Då slår jag med i det källshult. :-bd

Nej det ska nog till rätt små slangar/rör eller ventiler och block i ett hydraulsystem innan man märker någon skillnad mellan 46 och 32.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hakki Pilke 1*37

paan14  
#528205 Hydraulolja från fat bör filtreras innan den hälls i. Olja från fat är mycket ”smutsigare” än den från plastdunk.

Användarvisningsbild

Re: Hakki Pilke 1*37

Erre  
#528282
paan14 skrev:Hydraulolja från fat bör filtreras innan den hälls i. Olja från fat är mycket ”smutsigare” än den från plastdunk.

Det ser jag inte som ett problem då jag dagligen fyller hydraulsystem från fat i jobbet.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hakki Pilke 1*37

Blivande snickare  
#528296
paan14 skrev:Hydraulolja från fat bör filtreras innan den hälls i. Olja från fat är mycket ”smutsigare” än den från plastdunk.

Hur menar du?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).