Vedmaskiner, flishuggar

Forslag på aut. vedmaskin

50 inlägg 22992 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Forslag på aut. vedmaskin

stegmaster  
#520934 Tack så mycket, det var fina bilder. :-bd
En riktig fin vedanlägg du har fått til.
Har säkert fler frågor, men hinnar inte med det just nu.

   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Forslag på aut. vedmaskin

Petters  
#520943 Bara skriva om det finns mer frågor när tid finns

Användarvisningsbild

Re: Forslag på aut. vedmaskin

stegmaster  
#521499 Jag undrar om du sitter med info om hydraulisk kapasitet på dom ekstrauttagen som finns på maskinen.
Det ena som du brukar er vel til dom 3 hydrauliska rullerna, och dessa uttag har ofta klent flödet och tryck (Typ 10-12l/min och 80-90 bar).
Men hur ligger det til med det andra (som vel du inte brukar sen du laster med grävmaskinen), er det mere ös i detta??
Jag har ju redan en Kisa stegmater som jag har til nuvarandet vedmaskin, och denne stegmatare måste ha minst ca 40l/min och ca 180 bar om det skal bli nåt fart och kraft på hela.
Hadde ju tänkt att använda denna vidare på ny maskin, så undrar som sagt om du har några hydraulikuppgifter på dessa ekstrauttag???

Här er en video av maskinen jag kör med nu, och den visar stegmateren helt o början med ca 50/lmin, så det bör vara minst 40l/min.


   TS
Avatar Fallback

Re: Forslag på aut. vedmaskin

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#526589 Leta upp vedwalle på Youtube, ombyggd Kisa

Användarvisningsbild

Re: Forslag på aut. vedmaskin

stegmaster  
#526647 Er det denna du syfter på?
Fin maskin, men tyvärr tllverkas inte Kisa mer, dessutan har dom endast el. drift, jag har endast PTO.


   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).