Vedmaskiner, flishuggar

vedklyv modell större

29 inlägg 10786 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

vedklyv modell större

linus1  
#311143 jag undrar om någon vet vart man kan få tag på en vedklyv som tar 3meters längder.



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: vedklyv modell större

cdn  
#311148 Kolla in denna:

Avatar Fallback

Re: vedklyv modell större

stektlök  
#311163 Brutus 3000 var en grym klyv :)

Avatar Fallback

Re: vedklyv modell större

Ådii  
#311164 Här är en där jag klyver med vår Brutus. Runt 70cm i diameter i 4 bitar är rekordet hittills :D

Avatar Fallback

Re: vedklyv modell större

linus1  
#311176
Ådii skrev:Här är en där jag klyver med vår Brutus. Runt 70cm i diameter i 4 bitar är rekordet hittills :D

Vad kostade den ,köpte du den ny eller beg.

   TS
Avatar Fallback

Re: vedklyv modell större

Ådii  
#311261 Vi köpte den ny för något år sedan. Bäst tror jag att det är att du tar kontakt med han som tillverkar dem http://www.korpelankone.fi/ota-yhteytta.html sidan är på finska men tror nog det går bra att komma överens med honom på engelska på mail. Han har nog varit här på forumet och skrivit i nån tråd men vet inte om han är aktiv mera.

Avatar Fallback

Re: vedklyv modell större

linus1  
#311286
Ådii skrev:Vi köpte den ny för något år sedan. Bäst tror jag att det är att du tar kontakt med han som tillverkar dem http://www.korpelankone.fi/ota-yhteytta.html sidan är på finska men tror nog det går bra att komma överens med honom på engelska på mail. Han har nog varit här på forumet och skrivit i nån tråd men vet inte om han är aktiv mera.

jag har redan fått pris av dem

   TS
Avatar Fallback

Re: vedklyv modell större

linus1  
#311308 ådii kan du lägga in lite mer bilder eller film på din klyv, det vore kul att se den i arbete, jag har bara sett dom på youtube.

   TS
Avatar Fallback

Re: vedklyv modell större

Hema  
#311375
linus1 skrev:jag undrar om någon vet vart man kan få tag på en vedklyv som tar 3meters längder.

Anledningen är pga. att stockarna är för grova för vedmaskinen?

Avatar Fallback

Re: vedklyv modell större

Ådii  
#311440
linus1 skrev:ådii kan du lägga in lite mer bilder eller film på din klyv, det vore kul att se den i arbete, jag har bara sett dom på youtube.


Jag har bara några bilder men ifall det är något skilt du vill ha bild på så kan jag nog fixa det. Lägger även in ett par bilder på hur det ser ut när vi lagrar det som vi klyvt.

Hema: Vi har den dels för att klyva det som du säger är för grovt för den andra vedklyven samt att det torkar väldigt bra när man klyvt det så man kan kapa det till ved på hösten efter det att det torkat över sommaren. Sen så går det väldigt bra att sälja som flisvirke när det är klyvt och torkat.

Avatar Fallback

Re: vedklyv modell större

linus1  
#311453 ådii vad har du för någon vedmaskin och hur mycket kapar du med vedmaskinen om året,och hur mycket klyver du med klyven.

   TS
Avatar Fallback

Re: vedklyv modell större

Sture Andersson  
#311460 Detta verkar intresant ,vad är priset på en son

Avatar Fallback

Re: vedklyv modell större

linus1  
#311462 ca 130000 sek, tror jag.

   TS
Avatar Fallback

Re: vedklyv modell större

Ådii  
#311464
linus1 skrev:ådii vad har du för någon vedmaskin och hur mycket kapar du med vedmaskinen om året,och hur mycket klyver du med klyven.


Vi har en palax KS35 som vi kapar runt 1000 kastkubik i året med, med Brutus klyver vi ca 200 travkubik i året med.

Avatar Fallback

Re: vedklyv modell större

linus1  
#311465 Vart håller du till ungefär.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).