Vedmaskiner, flishuggar

Kellfri!!

7 inlägg 4677 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kellfri!!

mikbo1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19021 Hej!!
Vill börja med att säga att detta är ett helt underbart forum. Har sett att det pågått en del diskutioner om vedmaskiner. Funderar på att skaffa denna. Prisvärd? Kvalite? Klyver ca 60-70 kubik per år. Pris 19 900
Mvh Mikbo1

http://www.kellfri.se/pdf/KW340_2.pdf



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Kellfri!!

kisaved  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19044
mikbo1 skrev:Hej!!
Vill börja med att säga att detta är ett helt underbart forum. Har sett att det pågått en del diskutioner om vedmaskiner. Funderar på att skaffa denna. Prisvärd? Kvalite? Klyver ca 60-70 kubik per år. Pris 19 900
Mvh Mikbo1

http://www.kellfri.se/pdf/KW340_2.pdf


för 19k är de nog bara slå till, men pruta måste man! :D

köp till en sågkjedja till så att du kan snabbt byta när den andra tappar stinget...

Användarvisningsbild
MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19055 Vet inget om just denna maskin, men verkar hyffsar prisvärd.
Aningens skeptisk till elkedjesåg bara.
Har ingen vidare erfarenhet av dom...

Avatar Fallback
Bengt olsson  
#19113 Känner en som har en,han har haft den tre-fyra år och han tycker den funkar bra,han har en Stihl såg på den och det är absolut inga problem.
Det är nog bara att handla :lol:

Avatar Fallback
jokin  
#19159 Kolla hastigheten på klyven,har en kompis som köpte en sån å den gick fruktansvärt sakta 😡 .Men dom kanske har bytt pump el kolv så dom går lite snabbare,det är trots allt ett par år sedan han köpte sin.

Avatar Fallback
mikbo1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19254 Tackar för svaren. Skall åka och kolla på en i veckan. Så får vi se om man får lätta på lädret..

   TS
Avatar Fallback

ved maskin

peo  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19857 Jag var och kollade på en sån men den elsågen var för svag, !
tog en evighet att kapa en 25 cm Björk. 😡
Köpte en klipp istället. 8) kolla det där med kapningen för det var en demovisning jag var och kollade, så grejorna var väl ("slipade").

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).