Vedmaskiner, flishuggar
Bilder från er vedtillverkning
Re: Posta en bild ifrån er vedtillverkning, vad som helst!
JohnDeereMadSmurf - fre 06 aug 2010, 21:15
lör 07 aug 2010, 09:50#97571
Just precis, mkt välgjord film samt kul att se en proffsig anläggning.
Winschen till släpet var pricken över iet.
JohnDeereMadSmurf skrev:Proff film og Proff vedproduksjon.
Just precis, mkt välgjord film samt kul att se en proffsig anläggning.
Winschen till släpet var pricken över iet.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
fre 20 aug 2010, 13:16#98628Det finns säkert en jätteenkel förklaring, men jag har inte lyckats lura ut det så jag får skylta med min dumhet:-) Varför lägger du upp veden på huggarkärran från dumpern, istället för direkt på inmatningsbordet?
Deutz 7807c, Valmet 705, Patruuna 3200, Hakki Pilke 2x30, Hva 242, Hva 242 xp, Hva 254, 34 ha skog
fre 20 aug 2010, 20:45#98651
Om det är samma film jag såg så fyller han inmatningsbordet och sen den lilla vagnen... Kanske för att slippa springa ända till den stora maskinen när inmatningsbordet är tomt?? Alternativt ett för litet inmatningsbord?
JF skrev:Det finns säkert en jätteenkel förklaring, men jag har inte lyckats lura ut det så jag får skylta med min dumhet:-) Varför lägger du upp veden på huggarkärran från dumpern, istället för direkt på inmatningsbordet?
Om det är samma film jag såg så fyller han inmatningsbordet och sen den lilla vagnen... Kanske för att slippa springa ända till den stora maskinen när inmatningsbordet är tomt?? Alternativt ett för litet inmatningsbord?
Glöm inte att bromsen är fartens värsta fiende!! SLÄPP ALDRIG GASEN!! // Zixten
fre 20 aug 2010, 21:28#98660
Men den där farten lär ju dumpern vara på väg efter ett nytt lass medan han spakar vedmaskineriet
Zixten skrev:JF skrev:Det finns säkert en jätteenkel förklaring, men jag har inte lyckats lura ut det så jag får skylta med min dumhet:-) Varför lägger du upp veden på huggarkärran från dumpern, istället för direkt på inmatningsbordet?
Men den där farten lär ju dumpern vara på väg efter ett nytt lass medan han spakar vedmaskineriet
fre 20 aug 2010, 21:38#98664Det här är ju också en metod att göra ved. Vet inte vem detta är. Hittade bara denna film på youtube:
Har alltid jobbat i skogen och kommer troligtvis alltid att göra det
mån 23 aug 2010, 09:13#98864
Den används som volymmätare samt att den kranen går på en elmotordriven hydraulpump.
JF skrev:Varför lägger du upp veden på huggarkärran från dumpern, istället för direkt på inmatningsbordet?
Den används som volymmätare samt att den kranen går på en elmotordriven hydraulpump.
tor 26 aug 2010, 08:22#99089
Ok:-)
Wilhelm skrev:JF skrev:Varför lägger du upp veden på huggarkärran från dumpern, istället för direkt på inmatningsbordet?
Ok:-)
Deutz 7807c, Valmet 705, Patruuna 3200, Hakki Pilke 2x30, Hva 242, Hva 242 xp, Hva 254, 34 ha skog
tis 07 sep 2010, 13:19#100072http://www.youtube.com/v/WoAOYLMU1Wc
Man lär så länge man undervisar...
//Per A
//Per A
mån 11 okt 2010, 14:44#103299Nu blir det nog att riva ner Kellfri transportbandet, den var dålig när den var ny och fick svetsas och donas med
för att börja funka, sen är det för låg kapacitet och nu krängde den bandet.
Nån som behöver ett billigt trpband?
för att börja funka, sen är det för låg kapacitet och nu krängde den bandet.
Nån som behöver ett billigt trpband?
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
mån 18 okt 2010, 09:25#103991Jag kan slänga in en bild från klyvning under sensommaren av sånt som inte fick plats i vedprocessorn
Klyven är ett hemmabygge och som är tillräckligt kraftig för att klara av den fina björken
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Klyven är ett hemmabygge och som är tillräckligt kraftig för att klara av den fina björken
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
tor 24 feb 2011, 11:38#120200
Jag å brorsan kör med palax ks35s med joystick! stockbord med "vippa" och rullar! matas med valmet 705 och vreten 1000 med 6,5m-kran! veden tas emot av volvo bm 4200 och säck!
Skapa konto
Jag å brorsan kör med palax ks35s med joystick! stockbord med "vippa" och rullar! matas med valmet 705 och vreten 1000 med 6,5m-kran! veden tas emot av volvo bm 4200 och säck!
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).