Vedmaskiner, flishuggar
Liten bensindriven vedmaskin
sön 20 mar 2016, 14:29#382302Har ikkje noke sån voldsom logistikk eg, helde på på gammlemåten med motorsag og kløyver samt alle kubber på bakken ! Har ein ei trillebår som ein hive kubbane oppi før dei skal kløyvast synes eg det går greit. Må selvsagt bøya seg da og men kan stå på kne og hiva oppi trillebåra for så å trilla den bort til kløyvaren. Etter at det eg kløyvd hive eg det oppi ein tipphenger. Synes det fungere greit. Det som tar ei god stund er å lø opp veden etterpå samt tildekking med plater og stein på toppen, men da blir den torr og bra.
sön 30 okt 2022, 16:03#777131
Har du gjort någon ritning på Ingemarsklyven?
Det skulle vara kul att bygga en liknande.
JensSkoog skrev:
Och skulle du behöva lite mått och dimentionar, så kan jag fixa det en dag och göra en ritning
Jobbar nu med nr fyra på beställning från en kompis. Blivit populär här den svenska genimaskinen
Förargelsen över dålig kvalité varar längre än glädjen över ett lågt pris
sön 30 okt 2022, 18:06#777158
Ska fixa det. Vet att jag gjort det nån gång, men mina sparade files är lika
svåra att hitta saker i som det är att hitta en edru norrbagge på midsommarnatten
hfab skrev:JensSkoog skrev:
Och skulle du behöva lite mått och dimentionar, så kan jag fixa det en dag och göra en ritning
Jobbar nu med nr fyra på beställning från en kompis. Blivit populär här den svenska genimaskinen
Ska fixa det. Vet att jag gjort det nån gång, men mina sparade files är lika
svåra att hitta saker i som det är att hitta en edru norrbagge på midsommarnatten
Jack of all trades, master of none!
sön 30 okt 2022, 18:20#777163
Här finns lite om ingemarsklyven: http://www.pidia.se/ingmarsklyv.html
JensSkoog skrev:Ska fixa det. Vet att jag gjort det nån gång, men mina sparade files är lika
Här finns lite om ingemarsklyven: http://www.pidia.se/ingmarsklyv.html
Midnattsmekaniker.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).