Andreas99 skrev:Hahaha då har du verkligen rätt namn här på forumet. Säljer du bara till privata eller du har någon stor uppköpare oxå?
Vedmaskiner, flishuggar
vedsäck / bigbag
lör 13 maj 2017, 13:32#454906De senaste åren har jag levererat bara till privata. Det är mest nackdelar med för stora kunder. När dom får svårt att sälja så köper dom inget och då har jag ingen kundkrets att sälja till. Så bäst att sälja allt själv.
lör 13 maj 2017, 15:30#454916Jag har hållt på 8 säsonger. Men alla behöver ju nya kunder också varje år även vid oförändrade produktionsvolymer. Skulle gissa på att runt 2/3 delar är stamkunder och 1/3 del är nya kunder eller sånna som bara köpt någon enstaka gång. Folk flyttar, dör, ändrar sina eldningsvanor och annat så utan nya kunder så minskar volymerna.
Andreas99 skrev:Det har du säkert rätt i. Tryggheten med en stor kund blir en otrygghet istället.
Har du hållt på länge med att sälja ved, tänker att det måste ta ett tag att få ihop en sådan kundkrets.
lör 13 maj 2017, 16:52#454924
Jag har talat med far, han har 20 st och köptes förra elmia och ingen har skadats hittills.
Zixten skrev:molnia skrev:Sista modellen har vi och har använt i ca 2år. Den första modellen hade vi i ca 3-4 år och då gick de inte att lyfta mer utan att de sprack.
"Nätsäcken" köptes med rabatter under elmia.![]()
Vi har inte använt nätsäcken lika länge men jag har större förtroende för denna rep-nätsäck.
Såg att en granne hade sånna säckar, jag var lite nyfiken och gick och tittade, såg då att det redan gått sönder lite i nätet, verkade vara dåligt då det är första gången han använder dom, hur upplever du att dom håller?
Jag har talat med far, han har 20 st och köptes förra elmia och ingen har skadats hittills.
sön 14 maj 2017, 20:58#455115Så här såg det ut. Såg bara denna skadan, så det är kanske inte någon fara...
Tycker dock att repet man använder i nätet ser lite klent ut....
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Tycker dock att repet man använder i nätet ser lite klent ut....
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Glöm inte att bromsen är fartens värsta fiende!! SLÄPP ALDRIG GASEN!! // Zixten
fre 15 jan 2021, 15:52#694315Ni som använt notsäckarna nu ett par år hur tycker ni att dom håller ?
Pratade med en säljare av notsäcken och han sa att garnet är tunnare nu än i dom första som kom någon som märk någon skillnad hållbart mässigt?
Pratade med en säljare av notsäcken och han sa att garnet är tunnare nu än i dom första som kom någon som märk någon skillnad hållbart mässigt?
fre 15 jan 2021, 16:50#694330
Har lite drygt 1000 st. Dom äldsta är 6 år och har inte kasserat en enda säck än. Billigaste storsäcken du kan använda. Dessutom optimal tork och inte vältsjuka. Har viss förståelse för om dom gör dom klenare för dom får ju bara sålt säcken en gång annars då det är nästan en evighetssäck.
prodilass skrev:Ni som använt notsäckarna nu ett par år hur tycker ni att dom håller ?
Har lite drygt 1000 st. Dom äldsta är 6 år och har inte kasserat en enda säck än. Billigaste storsäcken du kan använda. Dessutom optimal tork och inte vältsjuka. Har viss förståelse för om dom gör dom klenare för dom får ju bara sålt säcken en gång annars då det är nästan en evighetssäck.
fre 15 jan 2021, 17:06#694338
Jag har köpt dom direkt av Espegard. Men det ska vara många om du ska få lov till det. Annars ska det gå genom återförsäljarna då dom blir sura annars.
Todd timber har haft bra pris på dom av återförsäljarna.
prodilass skrev:Vedproducent vem köper du säckarna ifrån? jag tänkte prova notsäcken för den verkar vara bra
Jag har köpt dom direkt av Espegard. Men det ska vara många om du ska få lov till det. Annars ska det gå genom återförsäljarna då dom blir sura annars.
Todd timber har haft bra pris på dom av återförsäljarna.
fre 15 jan 2021, 17:23#694345billigast nu är nog granngården du får fri frakt där , todd timber ska ha 199kr ex för frakten
jag köpte 10säckar förra veckan
espegard har webshop med men för att få okej pris så får man nog sitta och mailväxla en del eller som vedproducent skriver köpa större antal
jag köpte 10säckar förra veckan
espegard har webshop med men för att få okej pris så får man nog sitta och mailväxla en del eller som vedproducent skriver köpa större antal
. .
sön 27 mar 2022, 16:48#753933Någon som har erfarenhet av dessa säckar som Swedol rear ut nu?
https://www.swedol.se/ventilerad-10-m3-storsck3501104.html?tax_display=2&gclid=EAIaIQobChMI1dS30tDm9gIVPASiAx1ZaAukEAQYASABEgKAQvD_BwE#
https://www.swedol.se/ventilerad-10-m3-storsck3501104.html?tax_display=2&gclid=EAIaIQobChMI1dS30tDm9gIVPASiAx1ZaAukEAQYASABEgKAQvD_BwE#
sön 27 mar 2022, 17:06#753935
Ska du hålla på med ved mer än säsong eller två så satsa på kvalité typ Espegards notsäckar.
enbhen skrev:Någon som har erfarenhet av dessa säckar som Swedol rear ut nu?
Ska du hålla på med ved mer än säsong eller två så satsa på kvalité typ Espegards notsäckar.
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman
- Richard Feynman
sön 27 mar 2022, 18:02#753942Ok, var snåltarmen som såg ett läge, var inne på Espegards innan så får bli de istället!
enbhen skrev:svampbob skrev:enbhen skrev:Någon som har erfarenhet av dessa säckar som Swedol rear ut nu?

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).