tor 01 aug 2013, 23:21#232565Då jag håller på att göra plats för en vedbod nära huset, så ville jag slippa stapla veden efter klyvningen för torkning och samtidigt ha något skyddande tak.
Så efter lite sökning på blocket blev en "hundgård" inhandlad. Den består eg. av några gallersidor från gallervagnar som typ posten har. Passade nästan som hand i handske då de var tänkta att stå på några pallar. 8st för att vara exakt. Så nu är måtten 3,2bX2,4dX1,6h =~ drygt 12m³ stjälpt. Pallarna står för övrigt på några trädgårdsplattor.
Efter bilden var tagen las plåttaket på och gissa om jag myste när himlen sedan öppnade sig på natten.

Nästa projekt blir att fixa någon passande presenning, så att man lätt kan ta av den då man ska fylla på och förenkla tömningen. Får se om jag skaffar mig en vedtransportör.
Sedan har man alltid drömmar om en bättre vedlösning. Men jag har en fråga, då jag hade tänkt tanken att använda sig av en sektion av rullbana in mot en framtida sax (klyvningen vill jag ha efteråt), men är det fördel att ha tätt mellan rullarna eller inte?
//Henke månskensskogsbonde