axwell skrev:Pierre B skrev:Tilläggas skall att klyven är helt nyinköpt, använde den första gången i förrgår. En sak jag tänkt på är att den har ju stått ute och det har ju varit relativt kallt. Kan det vara så att den dragit extremt mycket ström vid uppstarten (kallstart vid kallt väder) och att den då börjat bränna säkringen och sedan när man kört ett par varv så ligger den nästan max av vad säkringen klarar och då har säkringen gått.
Lämna tillbaks klyven/byt ! Då kan du eventuellt utesluta att det är fel på klyven eller kinaoljan som troligen inte är av lämplig typ eller tillräckligt ren.
Alernativt: Tappa ur oljan och fyll med 32olja som du köper hos handlare med kunskap om hydraulik.
Vid tömningen, använd en tratt med grov sil, sen kan du analysera vad oljan innehöll mer än olja.
prodigys skrev:axwell skrev:Pierre B skrev:Tilläggas skall att klyven är helt nyinköpt, använde den första gången i förrgår. En sak jag tänkt på är att den har ju stått ute och det har ju varit relativt kallt. Kan det vara så att den dragit extremt mycket ström vid uppstarten (kallstart vid kallt väder) och att den då börjat bränna säkringen och sedan när man kört ett par varv så ligger den nästan max av vad säkringen klarar och då har säkringen gått.
Lämna tillbaks klyven/byt ! Då kan du eventuellt utesluta att det är fel på klyven eller kinaoljan som troligen inte är av lämplig typ eller tillräckligt ren.
Alernativt: Tappa ur oljan och fyll med 32olja som du köper hos handlare med kunskap om hydraulik.
Vid tömningen, använd en tratt med grov sil, sen kan du analysera vad oljan innehöll mer än olja.
Nog det bästa förslaget hittils. Köpte en likadan i september men har redan fått en utbytt och skickat in en på reparation. Har klyvt typ 5m³ bara.