Vedmaskiner, flishuggar
Bilder från er vedtillverkning
mån 27 jun 2022, 17:47#762147Snyggt bygge!
tor 30 jun 2022, 20:15#762454Ett av de mest använda handredskapet vid stockhantering. Tycker den är väldigt smart, dock aldrig sett någon liknande än den jag har. Köptes av några bröder i Vetlanda. Tror inte att det är något hembygge.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
//Henke månskensskogsbonde
sön 03 jul 2022, 18:21#762745
Kände mig tvungen. Är ju inte riktigt fullt. 🤪
Fick in en fjärdedel av lasset iallafall.
Skapa konto
Skapa konto
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
sön 03 jul 2022, 19:04#762747
Wood OCD... 😉
MVH
Alias
Erre skrev:
Wood OCD... 😉
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
sön 03 jul 2022, 19:21#762750
Är nog den bästa sorten. Så länge man har vedpannan kvar. 😁😉
alias skrev:Erre skrev:
Wood OCD... 😉
MVH
Alias
Är nog den bästa sorten. Så länge man har vedpannan kvar. 😁😉
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
sön 03 jul 2022, 20:51#762766
Också känd som vedsjukan 🤣
En sak är säker - "Erre" är inte
ensam med den diagnosen
alias skrev:Wood OCD... 😉
MVH
Alias
ensam med den diagnosen
Jack of all trades, master of none!
sön 03 jul 2022, 20:58#762767
När det kommer uppdateringar här med en vedpena i sovrummet då kan vi bli oroliga för Erre 🤣 🤣
JensSkoog skrev:alias skrev:Wood OCD... 😉
MVH
Alias
ensam med den diagnosen
När det kommer uppdateringar här med en vedpena i sovrummet då kan vi bli oroliga för Erre 🤣 🤣
sön 03 jul 2022, 21:14#762773
Det kan jag inte rekommendera
När en av mina döttrar studerade i Oslo, bodde hon tillsamman med ett par andra i en kall lägenhet, så jag körde nån säckar med ved av torrgran dit. Men, det fanns ingen stans att förvara veden, så den hamnade under sängerna. Blev lite halloi när borrerna vaknade och vandrade utöver golvet
plax skrev:JensSkoog skrev:alias skrev:Wood OCD... 😉
MVH
Alias
ensam med den diagnosen
När en av mina döttrar studerade i Oslo, bodde hon tillsamman med ett par andra i en kall lägenhet, så jag körde nån säckar med ved av torrgran dit. Men, det fanns ingen stans att förvara veden, så den hamnade under sängerna. Blev lite halloi när borrerna vaknade och vandrade utöver golvet
sön 03 jul 2022, 21:43#762779:[/quote]
När det kommer uppdateringar här med en vedpena i sovrummet då kan vi bli oroliga för Erre 🤣 🤣[/quote]
[/quote]
Eftersom det var i Oslo blir följdfrågan, Fanns det eldstad i lägenheten? Eller kanske de eldade en brasa på balkongen 🤔
När det kommer uppdateringar här med en vedpena i sovrummet då kan vi bli oroliga för Erre 🤣 🤣[/quote]
sön 03 jul 2022, 22:06#762780Det var en gammal lägenhet från 1920 talet som tre flickor hyrde, @Plax.
Där fanns en öppen spis som dom inte använde och en gjutjärnskamin
som var bra effektiv.
Men de fick dammsuga borrar varje dag
Där fanns en öppen spis som dom inte använde och en gjutjärnskamin
som var bra effektiv.
Men de fick dammsuga borrar varje dag
sön 03 jul 2022, 22:15#762784Börjar likna nåt nu Erre! 👍
🤣 🤣
JensSkoog skrev:Men de fick dammsuga borrar varje dag
🤣 🤣
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
mån 04 jul 2022, 20:30#762867Likt Ekorren med sina kottar. Som Hasselmusen, med sina nötter.
Samlar jag, på mig lite till.
Kan ju bli, kallt i vinter.
Eller så behöver, jag nån medicin 😉
Skapa konto
Samlar jag, på mig lite till.
Kan ju bli, kallt i vinter.
Eller så behöver, jag nån medicin 😉
Skapa konto
ons 06 jul 2022, 10:18#763034En av dagens vedleveranser. Dumpa det fram till gräskanten sa han. Smidigt med tippsläp. Sen bra med lite tidigare träning också.
Skapa konto
Skapa konto
ons 06 jul 2022, 10:34#763039Gula pressen gör bra reklam för vedförsäljningen, var en artikel om eventuell energibrist till kommande vinter med strömransonering och höjda elpriser - och samma kväll kom en beställningsvåg på närmare 100lös-m3,
Hela Julis transporter nu bokade, Juli som brukar vara absolut lugnaste månaden på vedleveranserna.
Hela Julis transporter nu bokade, Juli som brukar vara absolut lugnaste månaden på vedleveranserna.
tor 07 jul 2022, 06:38#763164Logistik , på vedbacken.
575 a på klumpen.
Klumpen i klyven.
Bita i vedmaskin.
D klyvda i säcken.
Väntar på Dhl
08-10
Så förbereder, så länge.
Skapa konto
575 a på klumpen.
Klumpen i klyven.
Bita i vedmaskin.
D klyvda i säcken.
Väntar på Dhl
08-10
Så förbereder, så länge.
Skapa konto

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).