Vedmaskiner, flishuggar

Bilder från er vedtillverkning

3073 inlägg 1025942 visningar 181 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Bilder från er vedtillverkning

svampbob  
stegmaster skrev:
Vedproducent skrev: Men nu har jag kört på. 8 bil och släp varav 6 sista månaden.

Wow, det var heftig. :-bd

Så rak ved som det är på det lasset har du aldrig :wink:

Användarvisningsbild

Vedproducent  
svampbob skrev:
stegmaster skrev:
Vedproducent skrev: Men nu har jag kört på. 8 bil och släp varav 6 sista månaden.

Wow, det var heftig. :-bd

Så rak ved som det är på det lasset har du aldrig :wink:

Ja det är fin ved. Men vi har Sveriges sämsta Björk här i Bohuslän och det har jag kört med i 10 år. Men i år kommer veden från Norra Dalsland och lite in i Värmland. Perfekta returlass från Gruvön när dom kör Björk dit så kan dom ha Björk med sig i retur :-bd
Så kommer vi in i ett annat prisområde på Värmlandsgränsen så det ska blir billigare och bättre råvara. Så det är mycket bra!

Användarvisningsbild

Bert1  
#643158De e te å va arbetssam. Hur mycket får dom på bil å släp?

Användarvisningsbild

Vedproducent  
Bert1 skrev:De e te å va arbetssam. Hur mycket får dom på bil å släp?

Brukar vara mellan 40-45 fub.

Användarvisningsbild

fendt311  
Vedproducent skrev:
1588955175_ac301812-2a91-42bb-a327-2ec27733556a.jpeg
Då kör vi sista 4 lassen med veden för i år. Kom igång lite onödigt sent i år då det blev vindfällen i 2 omgångar som skulle tas omhand. Men nu har jag kört på. 8 bil och släp varav 6 sista månaden. Blev en leverans till i dag.

Ja jäklar vad du jobbar på. Man skulle haft dig till hjälp med veden. Snyggt. 👍

Användarvisningsbild

Vedproducent  
fendt311 skrev:
Vedproducent skrev:
Då kör vi sista 4 lassen med veden för i år. Kom igång lite onödigt sent i år då det blev vindfällen i 2 omgångar som skulle tas omhand. Men nu har jag kört på. 8 bil och släp varav 6 sista månaden. Blev en leverans till i dag.

Bra grejor och det flyter på utan krångel. Men det är alltid annat som tar tid med vedleveranser, dagislämningar och hämtningar mm. Så jag är mer än nöjd om jag får 35 timmar i veckan i vedhögen numera.

Användarvisningsbild

Erre  
#643185Dagislämning är väl investerad tid.
Kommer att ge mer tillbaka än veden. 😉

Användarvisningsbild

fendt311  
Erre skrev:Dagislämning är väl investerad tid.

Har för min del under många år ansett att dagishämtning varit viktigast. Har till och med fått skäll både av personal och mina barn. För att jag kommit för tidigt. Bodde som ung bredvid ett dagis. Det var en pojke där som lämnades kl 06.00. Hämtades kl 18.00. Såg det och tänkte att det ska jag aldrig utsätta mina barn för.

Användarvisningsbild

fendt311  
Vedproducent skrev:
fendt311 skrev:
Vedproducent skrev:

Bra grejor och det flyter på utan krångel. Men det är alltid annat som tar tid med vedleveranser, dagislämningar och hämtningar mm. Så jag är mer än nöjd om jag får 35 timmar i veckan i vedhögen numera.

Det ska du ju vara nöjd med. Wow! 35 Tim i veckan med ved. Tycker det är tillräckligt med några timmar efter jobbet. Har nu i veckan entligen fått jobba. Efter 5 veckor permiterade.

Användarvisningsbild

Vedproducent  
fendt311 skrev:
Erre skrev:Dagislämning är väl investerad tid.

Har för min del under många år ansett att dagishämtning varit viktigast. Har till och med fått skäll både av personal och mina barn. För att jag kommit för tidigt. Bodde som ung bredvid ett dagis. Det var en pojke där som lämnades kl 06.00. Hämtades kl 18.00. Såg det och tänkte att det ska jag aldrig utsätta mina barn för.

Nej tiden går ju så fort när dom är små så den ska man ta tillvara på. Vår pojk är på dagis ungefär 30 timmar i veckan. Så därför kan jag vara ute på kvällen en stund i stället när han sover eller någon stund på helgen. Det är ett pusslande för man vill ta tillvara tiden med honom samtidigt som det alltid är saker som väntar.

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#643244Vilken fröjd det är att följa alla ni som jobbar stort och jättestort med ved. :-bd

För mig blir det bara några hundre småsäckar med
kvalitetsved för kunder och skräpet blir min hemmaved.
Tog hem årets första lilla slepvagnslass med "egenved" idag, och
en smålänning skulle väl bli tårögd av allt jag hämtar hem
och lägger upp. Småpinnar, fulklabbar, frodvuxt gran, stuttbitar
av allt möjligt och bitar som är för långa till att gå i säck.
1588971690_forste_veden_hjem_08.05_(1).jpg

Ingen kund skulle acceptera den här veden, men min
fru gillar allt som ger värme i kaminen. :wink:

Avslutat-02  
#643245En varm frun är en lycklig fru... :-bd

Hema  
#643255Happy wife, happy Life.

Hmm. Jag gillade att bli hämtad sent på dagis, för då var det pappa som kom och va man sist kvar, kunde man få leka med andra roliga leksaker (kommer inte ihåg varför den leksakslådan va otillgänglig vid övrig tid). Att bli hämtad tidigt, var som att få gå först från ett kalas/fest, då riskerar man att missa en massa kul/spännande. :)

stektlök  
#643497Har sett bilder från er som har pallproduktion att ni lägger pressenning ovanpå. Vart köper ni dom? Eller klipper ni till dom själva? Hur fäster ni dom?
Blåser väl sönder om man inte köper kvalité?

80-90  
#643510Jag vet att Skogma har som är ca 10m lång å ca 1,5 bred ! Tror även biltema har ?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).