Vedmaskiner, flishuggar
Bilder från er vedtillverkning
fre 27 apr 2018, 21:18#509942Joel: jo, eller vanligvis har jeg det rett i storsekk. Men denne gangen skal det stables like ved haugen. Ikke er det rare mengden heller, bare et par favner.
lör 28 apr 2018, 12:23#510009Bra! Blir nok et slikt bord! Ok pris også syns jeg.
4bikes skrev:nor-forest: ja, Woodflex, uten drift, og det funker kjempebra. Lett, lett å justere, og lett å pakke sammen. Og likevel solid. Anbefales!
Valtra N - Husqvarna - Polaris
lör 28 apr 2018, 14:25#510026Det blir lite böös. 
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto

Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
lör 28 apr 2018, 14:48#510030
Brukar bli mer än lite böös. Känns skönt när man kört igenom sista pinnen men den känslan försvinner snabbt när man inser att man har någon kubik spån och stickor att köra iväg.
Erre skrev:Det blir lite böös.
Brukar bli mer än lite böös. Känns skönt när man kört igenom sista pinnen men den känslan försvinner snabbt när man inser att man har någon kubik spån och stickor att köra iväg.
lör 28 apr 2018, 19:32#510059
Sjukt mycket böös.
Å jag är bara halvvägs. Men nu slipper man fundera på det. Nu kan man bara åka på igen. Nystädat å klart för nästa omgång.
Skapa konto
ananders skrev:Erre skrev:Det blir lite böös.
Sjukt mycket böös.
Å jag är bara halvvägs. Men nu slipper man fundera på det. Nu kan man bara åka på igen. Nystädat å klart för nästa omgång.
Skapa konto
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
lör 28 apr 2018, 19:58#510063Litt manuell vedproduksjon i fint vær!
Skapa konto
Skapa konto
lör 28 apr 2018, 20:27#510067
Manuell - jag i min generation skulle väl säga att med motorsåg
och hydraulisk klyv så är det högteknologisk vedproduktion
Nor-forest skrev:Litt manuell vedproduksjon i fint vær!
och hydraulisk klyv så är det högteknologisk vedproduktion
Jack of all trades, master of none!
lör 28 apr 2018, 20:57#510070Nu ska snart sista björken göras upp. Brosslade och fick
fram mestadelen av det som har väntat sedan januari
Fick kapa och bära fram några meter.
Toppar och tjocka grenar blir ochså ved
Väntar mycket gran på mig ochså, men den håller sig bra lite länger.
Skapa konto
fram mestadelen av det som har väntat sedan januari
Fick kapa och bära fram några meter.
Toppar och tjocka grenar blir ochså ved
Väntar mycket gran på mig ochså, men den håller sig bra lite länger.
Skapa konto
lör 28 apr 2018, 21:22#510075Haha ja ser den [emoji1] .
Litt mer manuell enn med vedmaskin da [emoji1]
JensSkoog skrev:Nor-forest skrev:Litt manuell vedproduksjon i fint vær!
och hydraulisk klyv så är det högteknologisk vedproduktion [emoji38] [emoji38]
lör 28 apr 2018, 21:24#510077
Har stått mange timer ved en sånn. Har den forresten fremdeles. Tenke å ta den fram for å lage litt "langved" til bakerovnen. Dalenmaskinen har maks lengde på 38cm tror jeg, og det er litt snaut til bakerovnen.
Nor-forest skrev:Litt manuell vedproduksjon i fint vær!
Har stått mange timer ved en sånn. Har den forresten fremdeles. Tenke å ta den fram for å lage litt "langved" til bakerovnen. Dalenmaskinen har maks lengde på 38cm tror jeg, og det er litt snaut til bakerovnen.
lör 28 apr 2018, 21:42#510080
Må jo være godt å kjenne skikkelige vedkubber i hendene
av og te, og ikke bare trøkke på knapper
Nor-forest skrev:Haha ja ser den [emoji1] .
Må jo være godt å kjenne skikkelige vedkubber i hendene
av og te, og ikke bare trøkke på knapper
sön 29 apr 2018, 17:37#510153
Skapa konto
Skapa konto

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).