Kanske det skall vara någon typ av förugn för att elda kubb så att man bara bränner gengasen i pannan (nu blev det avancerat och det är utanför mina kunskaper i alla fall)
Göt skrev:nu är jag inne på nåt gammalt igen men körde man inte gengasaggregaten på kubbved...själv har jag aldrig sett ett gengasaggregat i verkligheten...men jag tror att det allt finns nån här på forumet som har sett ett![]()
Kanske det skall vara någon typ av förugn för att elda kubb så att man bara bränner gengasen i pannan (nu blev det avancerat och det är utanför mina kunskaper i alla fall)
Göt skrev:nu är jag inne på nåt gammalt igen men körde man inte gengasaggregaten på kubbved...själv har jag aldrig sett ett gengasaggregat i verkligheten...men jag tror att det allt finns nån här på forumet som har sett ett![]()
stegmaster skrev:Pris på Rebak tr-110.
27 500 polske złoty =61 914,4509 norske kroner (koster den i Polen)
Altså ca 62tkr+mva
Hema skrev:Det var ju ganska mycket som hon eldade. Lägger on bara in det i en hög och tuttar på? För att bara slänga in flis i en brasa funkar si så där. Tycker det verkar som om det blir för tött, så det mest ligger och pyr och ryker.
Fredrik Reuter skrev:Hema: Jens priser är på den traktordrivna varianten (PTO) "TR-110".
EM-110 är nog dyrare med eldrift.
Här är en webshop i Estland med priser i Euro.
Månne har vi förstört för en blivande Svensk importör nu...
http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?opt ... 20&lang=en
Borde man patentera @sundelius ?